دادگر گفت: تنها یک درصد از انرژی مورد نیاز ادارات خراسان جنوبی از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود و بر اساس قانون این رقم باید ۲۰ درصد باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۲۹ اداره از دستگاه‌های اجرایی استان به نیروگاه‌های خورشیدی مجهز شده اند و فقط یک درصد از انرژی مورد نیاز ادارات از این طریق تأمین می‌شود.

او گفت: در خراسان جنوبی قانون تأمین ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز ادارات از طریق نیروگاه‌های خورشیدی اجرا نمی‌شود و بر اساس نرخ خرید انرژی از سرمایه گذاران، با استفاده از نیروگاه‌ها ۹۳۰ میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی برای ادارات صورت گرفته است.

دادگر گفت: در صورتی که ادارات ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین نکنند، به همان میزان انرژی مصرفی آن‌ها با نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اگر بیش از ۲۰ درصد انرژی لازم از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین شود، انرژی تولید شده مازاد به صورت تضمینی خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در ادارات استان ۳۱۰ کیلووات است که انرژی تولید شده آن‌ها در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۲۰ هزار کیلووات ساعت بوده است.

او گفت: اطلاعات نیروگاه‌های خورشیدی ادارات در بانک اطلاعاتی شرکت توزیع نیروی برق استان ثبت می‌شود و در صورتی که دستگاه‌ها نسبت به تأمین اعتبار اقدام کنند، نیروگاه‌های خورشیدی در آن‌ها نصب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.