مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: طرح «زیست عفیفانه» در همدان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمد عسگری گفت: حجاب و عفاف از جمله اولویت‌های مهم جامعه اسلامی است.

او گفت: به همت این ستاد و همکاری سایر نهاد‌ها امسال طرح جامع «زیست عفیفانه» در شهر همدان اجرا می‌شود.

 مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: زیست عفیفانه، طرحی است که به صورت آزمونه (پایلوت) در تهران اجرا و مقرر شد هر استان در یک محله این طرح را اجرا کند.

حجت الاسلام  عسگری گفت: ظرفیت استان همدان، طرح زیست عفیفانه به جای یک محله در شهر همدان اجرا می‌شود که در این طرح دنبال ترویج فرهنگ حیا و عفت و ترویج به مثابه دهه ۱۳۶۰ هستیم.

او گفت: این ستاد اقدام به شناسایی چهار اولویت مهم استان با توجه به دغدغه‌ها و سخنان نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان کرده است و براین اساس برنامه‌های کمی، اجرایی و عملیاتی استان نوشته شده است.

 مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان  مهمترین اولویت استان را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به مساله ترویج و آموزش دانست.

حجت السلام عسگری گفت: توانمندی سازی و حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مواقعی که به علت انجام این فرایض دچار مشکل می‌شوند در دست پیگیری است.

به گفته او ظرفیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با توجه به تکالیف مشخص شده از سوی قانون، پاسخگوی نیاز‌ها نیست و از نظر نیروی انسانی، لُجستیک و دفتر کار نیازمند حمایت و تقویت هستیم.

مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: سال گذشته حدود ۱۵۰ مشاوره حقوقی و پیگیری پرونده در مراجع قضایی داشتیم.

حجت السلام عسگری گفت: ستاد احیا دارای دفتر حقوقی با ۷۰ گروه ثبت شده است با این وجود امسال مکلف به راه اندازی ۳۰۰ گروه هستیم که این امر سبب افزایش شمار درخواست‌ها برای ارائه مشاوره و معاضدت حقوقی شده در حالیکه توان ستاد محدود است.

او گفت: این ستاد از ظرفیت تنها دفتر معاضدت قضایی سازمان بسیج استفاده می‌کند همچنین در این راستا ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت حقوقی دستگاه‌های اجرایی فعال شده و در قالب یک تفاهم نامه فرایند حقوقی آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستگاه‌های قضایی را کوتاه و مختصر می‌کنیم.

 مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: این ستاد ۱۶ راهبرد برای خود ترسیم کرده که ۸۱ فعالیت عملیاتی ذیل این راهبرد‌ها تعیین شده است که مهمترین آن سازماندهی و آموزش ۳۰ هزار نفر در قالب سه هزار گروه، یک هزار شورای مردمی و ۱۱۳ شورای دستگاه اجرایی است.

حجت السلام عسگری گفت: محتوای آموزشی یکپارچه با بهره گیری از اندیشه‌های شهید مطهری و امام راحل در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تهیه و در قالب ۱۸ جلسه فیلم آموزشی تدوین و در سایت بارگذاری شده که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

او گفت: اعتبار پیش بینی شده برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان است در حالیکه اجرای برنامه‌های پیش بینی شده سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار