قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: نوسازی صنعتی و هوشمندسازی دوبال توسعه و پیشرفت در کشور است.

ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: سرا‌های نوآوری می‌توانند در مقیاس گسترده‌ای از طریق بستر‌های مهیا شده در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری پیشرفت‌های چشمگیری را عاید دانشگاه آزاد کنند.

وی افزود: براساس شاخص‌های ساختار صنعت استان آذربایجان شرقی یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور به حساب می‌آید و از سوی دیگر، زیرساخت‌های صنعتی استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که این مهم با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص، تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین آلات مدرن در اختیار دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی، سرای نوآوری توسعه قطعه سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز می‌تواند به شکل عملیاتی زمینه ساز تحقق درآمد غیرشهریه‌ای را فراهم کند.

او همچنین هوشمندسازی را یکی از نیاز‌های اساسی و عمومی کشور برشمرد و تصریح کرد: سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم واحد علوم و تحقیقات می‌تواند با شناسایی نیاز‌های حوزه‌های مختلف راهکار‌های عملیاتی و جامع برای افزایش بازدهی و بهره وری حوزه‌های مختلف ارائه نماید و از طریق معرفی صحیح مزیت‌های مختصات هوشمندسازی برای صنایع و مجموعه‌های مرتبط تسهیل گر مکانیزم هوشمندسازی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه صنایع و معادن کشور امروز به دنبال هوشمندسازی سیستم هایشان هستند و سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم واحد علوم و تحقیقات با ارتباط گیری با این بخش‌ها می‌تواند همکاری‌های مثبتی را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: سرا‌های نوآوری برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه در مسیر حل مسئله می‌بایست استراتژی مدونی را ترسیم کنند. این فرآیند امروز با برگزاری رویداد ملی عصر امید و به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های چهاردهه فعالیت دانشگاه آزاد پیش چشم صنایع، نخبگان و افکارعمومی بیش از پیش در دسترس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار