مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی تحصیلی تا دوره دبیرستان و ۹۵ درصدی در دبیرستان در سطح شهرستان میانه از بزرگترین افتخارات برای حاکمیت و دولت محسوب می‌شود.

آقای صیادی در جلسه آموزش و پرورش مناطق چهارگانه شهرستان میانه؛ با بیان اینکه توفیقات به دست آمده در راستای ارزش و جایگاه علمی منطقه را باید غنیمت شمرد بر ضرورت حفاظت و پاسداشت از توفیقات موجود تاکید کرد.

علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب که دانشگاه فرهنگیان متولی جذب نیروی انسانی است ، متاسفانه شاهد ورود نیرو‌های غیر متخصص و غیر کاردان از جا‌های دیگر هستیم که این امر حوزه تعلیم و تربیت را تهدید می‌کند.

به روز بودن همراه با تکنولوژی‌های آموزشی سبب همخوانی کشور ما با سایر کشور‌های توسعه یافته در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.
آقای فرهودی مدیر کل نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی پیگیری نمایندگان مردم میانه در مجلس و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان برای به پیمان رفتن اجرای ۱۰۳ کلاس درس را ستود و آن را انقلاب عمرانی در شهرستان عنوان نمود.

مقرر شد در عرض ۲ سال شاهد جمع آوری مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای ۸ نفر باشیم که از امروز آغاز این جمع آوری‌ها در شهرستان میانه را اعلام می‌کنیم.

 تامین تجهیزات برای هنرستان‌های میانه با پیگیری نماینده مردم میانه قول مساعد داد تا یک مهر ماه سال جاری این تجهیزات به آموزش و پرورش چهارگانه در شهرستان تحویل داده شود.

 در راستای پیگیری و توجه به پروژه‌های شهرستان؛ مدرسه شهدای زینبیه را بعنوان یکی از مدارس ملی مورد طراحی تکنولوژی آموزشی و یکی از سه مناطق سبز قرار خواهیم داد که علاوه بر کمتر شدن مصرف انرژی در این مدرسه شاهد درآمدزایی برای مدرسه با تولید برق خواهیم بود؛ همچنین استخر آموزش و پرورش میانه با پیگیری‌های انجام شده را تا یکماه آتی تحویل خواهیم داد


آقای کسایی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این جلسه با اشاره به اولویت مدرسه سازی در کشور گفت: راه مسجد از مدرسه می‌گذرد.

 اگر دانش آموزان در محیط مناسب مدارس؛ معتقد؛ آگاه و متعهد تربیت شوند قطعا نیازی نخواهد بود که برای مسجد رفتن به آن‌ها اصرار کرد، زیرا معنویت جزئی از وجود آن‌ها خواهد بود.

آقای  سعادتی فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به کاهش سن بزهکاری در جامعه و بروز آسیب‌های اجتماعی گوناگون تاکید کرد: باید موضوع پرورش و مراقبت از دانش آموزان در مدارس جدی گرفته شود.

خواستار تسریع در اتمام ۱۵ پروژه آموزش و پرورش در شهرستان طی سال جاری شد.

وجود ۳۵ مدرسه کانکسی در سطح شهرستان و لزوم جمع آوری آن‌ها و همچنین احداث خانه معلم در بخش کندوان با توجه به آماده بودن مکان برای اجرای طرح و همچنین توریستی و گردشگری بودن این منطقه را خواستار شد.
سعادتی در پایان کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در برخی مدارس شهرستان را از دیگر مسائل این حوزه عنوان کرده خواستار رفع آن‌ها در اسرع وقت شد.

آقای مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این جلسه از تبدیل لایحه نظام رتبه بندی معلمین به قانون در اوائل خرداد امسال با پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس بعنوان یکی از درخشانترین قوانین کشور خبر داد.

ما نمایندگان مردم میانه نیز در کنار مسئولین آموزش و پرورش استان خواهیم بود تا تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای مدارس شهرستان را تامین کنیم.

آقای مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم خواستار توجه به گام دوم انقلاب در راستای تمدن سازی اسلامی بویژه برای نسل آینده شده؛ سرود سلام فرمانده را گامی مهم در این جهت ذکر نمود.

تا زمانیکه دغدغه آموزش و پرورش به دغدغه اول و مهم مسئولین تبدیل نشود دچار مشکل خواهیم بود.

بتوان با تدوین جدید کتب آموزشی و حذف مطالب مازاد و غیر ضرور و در کل با پیچیدن نسخه جدید آموزشی به جبران عقب ماندگی در دوران کرونا پرداخت.

حجت الاسلام فضلی امام جمعه ترکمانچای نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آینده سازان مملکت؛ به ارائه مشکلات حوزه آموزش و پرورش ترکمانچای پرداخت. گفتنی است مدیر آموزش و پرورش میانه و روسای آموزش و پرورش مناطق چهارگانه شهرستان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه‌های خود به بیان مساِئل و مشکلات موجود پرداخته و رفع آن‌ها را خواستار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.