نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی تبدیل می‌شود و مقدمات این کار فراهم شده است.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری در کنگره تجلیل از پزشکان شهرستان بروجن گفت: بروجن قدیمی‌ترین دانشکده پرستاری را دارد که نیاز به مساعدت و نگاه ویژه است، البته به زودی دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی تبدیل می‌شود؛ مقدمات این کار فراهم شده، امید است در ماه آینده جلسه شورای گسترش تشکیل شود تا بتوان تبدیل دانشکده پرستاری بروجن را با سه رشته به دانشکده علوم پزشکی با حداقل ۱۱ رشته پس از گذشت ۳۰ سال از قدمت این دانشکده، شاهد بود.

جعفری می‌گوید: این شهرستان و شهر بروجن دیار عالمان، فرهیختگان، پزشکان، شاعران، ادیبان است و در زمینه‌های مختلف دیار حکیمان بوده است؛ اولین جراح ایرانی که در محیط آکادمیک تحصیل کرده و وارد کشور شده است آقای ابوالقاسم بختیار از شهرستان بروجن بوده است.

هر ملتی بخواهد ماندگار باشد و هر جامعه‌ای برای مانایی خود نیاز به یک پیشینه بلند دارد، این پیشینه که عقبه فرهنگی و سند افتخار ما بروجنی‌ها هست موجود است، اگر بخواهیم فرهنگ باقی بماند قطعا رسالت‌هایی داریم.

اولین نکته برای ماندگاری یک فرهنگ، گرامیداشت و معرفی چهره‌های ماندگار است، در واقع چند نفر از جوانان می‌دانستند که اولین جراح ایران از بروجن است؟ ماندگاری یک جامعه به فرهنگ است که باید حفظ شود.

معرفی فرهنگ تنها بر دوش مسئولین نیست بلکه رسالت تمامی افراد جامعه است، شهرستان بروجن در حوزه بهداشت و درمان غیر از سرمایه‌های علمی و مفاخر آن، خیرین بسیار خوبی در حوزه سلامت دارد که این در کشور می‌درخشند؛ اقدامات خیران شهرستان بروجن در زمان کرونا نمونه است و کمک‌های خوبی انجام شد.

در این کنگره حمزه‌علی ولییان شهردار بروجن گفت: انتقال تجربه بین پزشکان باسابقه بالا و پزشکانی از نسل جوان جزو اهداف برگزاری کنگره تجلیل از پزشکان شهرستان بروجن بود.

شهرداری بروجن بانک اطلاعاتی مربوط به هزار نفر از پزشکان این شهرستان را به‌زودی تهیه و تکمیل می‌کند.

با توجه به وجود تالاب‌ها و منطق گردشگری مناسب در شهرستان بروجن، زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه توریست‌درمانی این شهرستان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


باید از ظرفیت‌های ایجاد شده بخش سلامت شهرستان بروجن به‌ویژه طرح‌های خیرساز این حوزه بهره‌مندی و بهره‌برداری لازم انجام شود.

بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار