رئیس دادگستری البرزگفت: ایجاد قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت البرز با هدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت در دستور کار قرار گرفت.

آقای فاضلی هریکندی گفت: با تشکیل سومین قرارگاه در دادگستری کل استان البرز، که پس از دو «قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری» و «قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص» ایجاد می‌شود امیدواریم توفیقات خوب دو قرارگاه قبلی در قرارگاه جدید نیز محقق شود.

رئیس دادگستری البرزگفت: بخش عمده این تقدیر مربوط به اقدامات دو قرارگاه ایجاد شده قبلی در استان بود که منجر به افزایش مقابله با تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری‌ها و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی استان البرز شد.

او می گوید: این قرارگاه همانطور که از نام آن مشخص است دو هدف پیشگیری و مقابله را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

فاضلی هریکندی گفت: اقدامات موثر انجام شده در زمینه پیشگیری و مقابله با سرقت در استان در سه سال اخیر موجب شد که استان البرز از حیث تعداد ورودی پرونده سرقت در مقایسه با جمعیت استان از رتبه ۸ کشوری در ۱۳۹۸ به رتبه ۱۲ در ۱۳۹۹ ارتقاء و با بهبود وضعیت و کاهش پرونده سرقت در ۱۴۰۰ به رتبه ۱۹ کشوری در میان دادگستری کل استان‌ها برسد و از این حیث شاهد بهبود وضعیت و ارتقاء جایگاه استان در کاهش سرقت باشیم که از رتبه ۸ در  ۱۳۹۸ به رتبه ۱۹ در ۱۴۰۰ رسیدیم که این بهبود وضعیت و ارتقا جایگاه در دو سال اخیر به جهت اتخاذ تدابیر متعدد قضایی و انتظامی در دو حوزه اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای است.

او می گوید: این اتفاق مهم مرهون تلاش مشترک دستگاه قضایی و انتظامی استان است که از مصادیق آن افزایش محسوس کشف جرم سرقت است که از این حیث در حالی که در ۱۳۹۸ در جایگاه ۳۰ کشور بودیم، در ۱۳۹۹ به رتبه ۲۷ و در ۱۴۰۰ به رتبه ۲۰ در میان دادگستری کل استان‌ها رسیدیم که افزایش محسوسی در کشف جرایم سرقت در عرض دو سال اخیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.