مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: محدودیت‌های عرضه سوخت در جایگاه‌ها باعث بروز صف‌های طولانی شده که معضلی برای وسایل نقلیه سنگین و بخش حمل و نقل استان است.

جلال‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: اجرای محدویت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌ها باعث تشکیل صف‌های طولانی شده که اعتراض رانندگان را در پی داشته است.

او گفت: از ساعت ۱۴ تا ۲۰ سوخت در جایگاه‌های استان عرضه نمی‌شود و سهمیه سوخت براساس پیمایش سهمیه بوده، اما ایجاد محدودیت زمانی باعث بروز مشکلات زیاد در حوزه حمل و نقل استان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: این محدودیت‌ها فقط در جایگاه‌های سوخت استان اجرا می‌شود و انتظار می‌رود جلسه‌ای با حضور مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برگزار و این مشکل رفع شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت را معضل جدید در جاده‌های استان دانست و گفت: وقتی کامیونی با بار فاسدشدنی هشت ساعت در صف سوخت‌گیری معطل باشد مسلما با سرعت زیاد ادامه مسیر خواهد داد که این موضوع در تصادفات هم نقش دارد.

سرهنگ رضایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های استان فوت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته این آمار کاهش داشته، اما روند بروز تصادفات افزایشی است.

او با اشاره به آمار افزایشی مجروحان تصادفات جاده‌ای گفت: حوادت رانندگی منجر به فوت، بیشتر در شب اتفاق می‌افتد لذا انتظار می‌رود مسافران از رانندگی در شب پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تمامی سازمان‌ها لازم است برای سفر‌های تابستانی تدابیری خاص داشته باشند تا منجر به کاهش حوادث رانندگی شود.

او بر آشکارسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند اعتبارات بیشتر بوده که باید در برنامه‌های دستگاه‌ها دیده شود.

سرهنگ رضایی گفت: ۵۳ درصد تصادفات رانندگی در استان از نوع واژگونی است و نیمی از فوتی‌های حوادث رانندگی نیز بر اثر همین واژگونی رخ داده لذا توجه به موضوع شیب شیروانی در جاده‌ها ضروری است.

او گفت: امیدواریم اجرای شیب شیروانی در سطح جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز استان به ۲ برابر نسبت به گذشته افزایش یابد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: وسایل نقلیه باربری نیز معضلی برای تصادفات جاده‌ای هستند به‌طوری که ۴۳ درصد متوفیان حوادث به این موضوع مرتبط بوده و نسبت به میانگین کشوری ۲ برابر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.