از رادیو گفت‌وگو شنیده شد؛

دست‌های پشت پرده‌ مانع شکل‌گیری پوشش ایرانی اسلامی

یک کارشناس طراحی لباس گفت: حلقه‌های مفقوده بین طراحان و تولیدکنندگان لباس آسیب‌زننده است و باید دید دست‌های پشت پرده این کار چه کسانی هستند.

کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس گفت: چرا ما باید از پوشش‌های وارداتی استفاده کنیم که از طریق قاچاق وارد کشور شده و با ارزش افزوده به ما عرضه می‌شود. باید از خود پرسید که چه کسی این ذائقه‌سازی را ایجاد کرده است.

به گفته ابراهیمیان، حلقه‌های مفقوده بین طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات حجاب آسیب‌زننده بوده و باید دید این دست‌های پشت پرده چه کسانی هستند که مانع شکل‌گیری انسجام در پوشش ایرانی اسلامی می‌شوند.

پارچه با قیمت بالا به دست تولیدکننده می‌رسد

همچنین مریم السادات خرم دره، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب گفت: ما به پارچه چادر بسیار زیاد نیاز داریم، ولی فقط یک کارخانه در کشور این محصولات را تولید می‌کند. باید گفت که این محصولات مطلوب ما نیست؛ چراکه پارچه محصول حجاب با قیمت بسیار بالا به دست تولیدکننده می‌رسد؛ بنابراین وقتی این محصول به عنوان مواد اولیه به دست تولیدکننده می‌رسد، بر قیمت نهایی آن تاثیر زیادی می‌گذارد.

به گفته مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، تولیدکنندگان  بعد از فروش خوبی که در نمایشگاه قرآن داشتند، مالیات زیادی را پرداخت کردند.

پیش از این، قلعه قوند، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفته بود، یکی از اساسی‌ترین مقوله‌ها در حوزه محصولات حجاب داشتن مواد اولیه است و ۹۰ درصد پارچه مورد نیاز برای تامین چادر داخلی وارداتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار