باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد

جریمه‌ در انتظار شترداران غیرمجاز

چرای بی رویه دام در شهرستان نهبندان سبب نارضایتی اهالی شده و با افرادی که اقدام به چرای بی رویه کنند، برخورد می‌شود.

شترهای سرگردان همواره در جاده ها و اراضی خراسان جنوبی به عنوان معضل شناخته می شوند.

چرای بی رویه شترها و تخریب پوشش گیاهی از جمله مشکلاتی است که حضور شترها در عرصه های مختلف خراسان جنوبی به وجود آورده است.

یکی از اهالی روستای خوانشرف در تماس با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از چرای بی رویه شتر در این منطقه گلایه کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولین منابع طبیعی شد.

شهرستان نهبندان با دارا بودن ۱۵ هزار نفر شتر، قطب پرورش شتر در خراسان جنوبی است.

چرای شتر در خوانشرف، زمان و محدوده خاص دارد

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه روستای خوانشرف در مسیر توفان و وزش باد قرار دارد، فرسایش خاک وجود داشته و از سویی دیگر چرای بیش از حد شتر نیز بر فرسایش خاک این منطقه می‌افزاید.

او گفت: چرای شتر در منطقه خوانشرف محدوده و زمان خاصی دارد و درصورتی که در آن محدوده مدنظر و زمان خاص چرای شتر صورت نگیرد تخلف است و با شترداران برخورد خواهد شد و جریمه می‌شوند.

نصرآبادی گفت: البته گاهی شتر‌هایی از مناطق سیستان و بلوچستان نیز در این منطقه دیده می‌شوند که مأموران یگان حفاظت در این منطقه برخورد لازم را انجام می دهند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در صورتی که تعداد شترهای افراد از تعداد ذکر شده در پروانه شترداری بیشتر باشد، شتردار جریمه می شود.

او گفت: مردم نیز در صورت مشاهده شترداران غیرمجاز در مناطق روستایی و یا چرای بی رویه شتر با شماره‌های ۱۵٠۴ و یا ۱۳۹ تماس بگیرند تا در اسرع وقت مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به آن منطقه مراجعه کنند.

نصرآبادی گفت: جریمه صادر شده برای شترداران بر اساس تعداد شتر، تعداد روز‌های چرا و خسارتی که بر آن منطقه وارد شده است محاسبه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.