انعقاد توافق نامه برای ایجاد شرکت های دانش بنیان

منابع طبیعی جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت برای تعامل مشترک در زمینه علمی،پژوهشی، فناوری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.


حمزه احمدی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان می‌گوید: هدف از انعقاد این تفاهمنامه ایجاد همکاری میان دانشگاه و اداره کل به منظور توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین (اعم از فنی، ترویجی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنها) است.

به گفته او از طریق ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت در بین مردم و جوامع محلی به دنبال گسترش فرهنگ حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین حضور شرکت‌های دانش بنیان در فعالیت‌های منابع طبیعی هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: باید باجدیت به دنبال عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم نامه بود و مواردی از جمله آموزش NGO‌های منابع طبیعی (تشکلات غیردولتی و مردم نهاد درحوزه منابع طبیعی) با هدف تحقق هدف توسعه پایدار،بسترسازی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی مشترک با رویکرد انتقال فناوری و جذب اعتبارات ملی، منطقه‌ای و غیره، برگزاری سمینارها، میزگردها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه ها،همکاری و حمایت مؤثر در جهت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان-و همچنین استفاده متقابل از امکانات تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی، کارگاهی و تجهیزاتیاز جمله مهمترین موضوعات مورد نظر طرفین در این تفاهم نامه است که با پیگیری، تلاش و ارتباط مستمر در جهت عملیاتی کردن مفاد آن اقدام خواهد است.

حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت گفت: با تشکیل ایستگاه‌های پایلوت تحقیقاتی در زمینه منابع طبیعی در مناطق با تنوع گونه‌ای بالا به ویژه ساردوئیه و جبالبارز می‌توان گامی موثر در شناسایی و احیاء گونه‌های سازگار با شرایط فعلی برداشت.

به گفته او گسترش رشته‌های زیر مجموعه منابع طبیعی که قطعا منجر به افزایش سطح آگاهی عموم جامعه و افزایش توسعه کیفیت اقدامات مرتبط با حفظ و احیاء عرصه‌های ملی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار