با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر نیرو؛

رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف آب و برق آغاز شد

رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا با حضور سرلشکر سلامی،علی اکبر محرابیان و ارتباط ویدئویی با سپاه های استانی و رده ها آغاز شد.

 این رزمایش در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه جویی به عنوان یک ‌سیاست در متن خطوط اساسی برنامه های کلان کشور اجرا  می شود.

در این رابطه سپاه به عنوان نهادی پیشگام در این عرصه با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در پیک‌ مصرف از یکم تیر به مدت ۳ ماه رزمایش کاهش مصرف انرژی را با عنوان رزمایش حضرت علی بن موسی الرضا در سراسر کشور برگزار می کند.

اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و ... از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.

این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان های رده های سپاه و بسیج ،وزارت نیرو  و وزارت کشور و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد ها برگزار می شود.

سردار  عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه صبح امروز در آیین آاین رزمایش، اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص صرفه جویی انرژی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشارکت وزارت نیرو و کشور رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق را با عنوان رزمایش حضرت علی بن موسی الرضا تا پایان شهریور به منظور کمک به مصرف بهینه آب و برق از امروز آغاز می کند.

وی ‌افزود: سپاه در راستای کمک به دولت در این شرایط که در پیک‌ ‌مصرف انرژی هستیم این اقدام را از داخل سپاه و بسیج آغاز کرده تا بواسطه آن ۳۰ درصد در مصرف آب و برق کاهش صورت گیرد؛ هر چند چنین اقدامی را سال گذشته نیز انجام دادیم.

سردار نیلفروشان ادامه داد: تداوم این اقدام به منازل کارکنان گسترش می یابد که امیدواریم با این اقدام به نوعی در جامعه الگو سازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
موقع لیف زدن و شامپو زدن آب رو ببندیم.
موقع شستن ظروف، وقتی کف مالی می کنیم آب رو باز نگذاریم.
آخرین اخبار