همتی گفت: همه رده‌های تابعه سپاه تا پایان شهریور از ساعت ۱۰ صبح جهت کاستن از بار مصرفی برق سراسری کشور، مولد‌های تولید برق خود را روشن می‌کنند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه پاسداران  همچنین درباره رزمایش مشترک دیروز سپاه و وزارت نیرو برای کاهش مصرف آب و برق، گفت: رزمایش مشترک سپاه با وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها بدین منظور هدف‌گذاری شده است که از اول تیر تا آخر شهریور آب و برق در مراکز تابعه سپاه به‌صورت بهینه مصرف شود تا بلکه بدین شیوه بتوانیم به میزان ۳۰ درصد مصارف عمومی کل سپاه را در این دو حوزه کاهش دهیم.

به گفته سردار همتی، پارسال هدف‌گذاری سپاه پاسداران رسیدن به ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بود که از این میزان ۱۰ درصد آن محقق شد.

گفتنی است، دیروز رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا با حضور سرلشکر سلامی،علی اکبر محرابیان و ارتباط ویدئویی با سپاه های استانی و رده ها از یکم تیر به مدت ۳ ماه آغاز شد.

اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و ... از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.

این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان های رده های سپاه و بسیج ،وزارت نیرو  و وزارت کشور و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد ها برگزار می شود.

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسدران صبح دیروز در آئین آغاز این رزمایش گفته بود: سپاه در راستای کمک به دولت در این شرایط که در پیک‌ ‌مصرف انرژی هستیم این اقدام را از داخل سپاه و بسیج آغاز کرده تا بواسطه آن ۳۰ درصد در مصرف آب و برق کاهش صورت گیرد؛ هر چند چنین اقدامی را سال گذشته نیز انجام دادیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Ireland
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۱
زنده باد سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ تير ۱۴۰۱
سپاه اگه ماینرا رو بگیره کافیه
آخرین اخبار