سازمان اطلاعات سپاه از زمان تشکیل خود تاکنون جلوی اقدامات مخرب فراوانی را گرفته که برخی از آنان هنوز هم رسانه‌ای نشده است.

عصر پنجشنبه حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جای خود را به سردار محمد کاظمی داد و به سمت مشاور فرماندهی کل سپاه پاسدران منصوب شد.

حالا سردار کاظمی سکان هدایت سازمانی را برعهده گرفته که ماموریت اصلی آن تامین امنیت مردم و نظام به طرق مختلف با رعایت اصول اسلام است.

مجموعه‌ای امنیتی که مهر ۸۸ از ادغام «معاونت اطلاعات» سپاه پاسداران و چند واحد اطلاعاتی_امنیتی دیگر به یک سازمان تبدیل شد تا در کنار وزارت اطلاعات ماموریت های محوله که متمركز بر دشمنان، جريان‌ های مسلح با مشی براندازی مسلحانه است، انجام دهد.

.. ویرایش

سازمان اطلاعات سپاه از سال ۸۸ و با هدف تامین امنیت مردم و نظام تشکیل شد

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در طول سیزده سال مسئولیت حجت الاسلام طائب اقداماتی را انجام داد که بسیاری از آنان به دلیل حساسیت موضوع و مسائل امنیتی رسانه ای نشده و شاید هم به این زودی بیان نشود؛ اما کلیات این اقدامات شامل مبارزه با مفاسد اقتصادی مثل گروه کروز، گروه عظام، دلالان پتروشیمی و ربایندگان دکل پتروشیمی بوده که در نظام تولید هم اخلال ایجاد می کردند.

در این سیزده سال با برخی حقوق های نجومی برخورد شد و باندهای اختلاس گر در بخش صنعت شناسایی و سرمنشا اصلی آنان نیز دستگیر شدند.

از سویی دیگر بازگرداندن و دستگیری ابر متهمان کلان بانکی که برخی از آنان به خارج از کشور متواری شده بودند بخشی از مبارزات سازمان اطلاعات سپاه در این دوره بود.

۱۳ سال مقابله با مخوف‌ترین سازمان‌های جاسوسی دنیا

سازمان اطلاعات سپاه در طول سیزده سال فعالیت خود به تقابل توأمان با مفاسد اقتصادی و امنیتی پرداخته است

از سال ۹۷ تا پارسال سازمان اطلاعات سپاه توانسته بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان به بیت المال بازگرداند و بیش از ۲۰۰ سال حبس برای دزدان بیت المال محکومیت بگیرد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

در بعد امنیتی نیز می توان به دستگیری جاسوسان امنیتی از جمله روح الله زم، کایلی گیلبرت ( فردی سه تابعیتی اسرائیل-استرالیا-انگلیس که با علاقه‌مند نشان دادن خود به مسائل دینی در زمینه شناسایی و ارتباط‌ گیری با شبکه گروه‌های مقاومت و منابع حمایتی این شبکه فعالیت می‌کرد) ، نازنین زاغری راتکلیف ( تبعه ایرانی- بریتانیایی که در پوشش خبرنگار با جمع آوری و آموزش جوانان و زنان جهت پرورش جاسوس خبرنگار سعی در تحقق پروژه براندازی نرم جمهوری اسلامی در حوزه رسانه و فضای سایبر داشت که در ازای آزادسازی وی، ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران توسط انگلیس آزاد شد.)

جیسون رضائیان (تبعه ایرانی-آمریکایی که با پوشش خبرنگار وارد ایران شده بود و از طریق نزدیکی به سیاسیون و افراد مهم دولتی اسناد و اطلاعات سیاست های داخلی و خارجی ایران رو جمع آوری و به خارج می‌فرستاد که آمریکا در ازای آزادی رضاییان مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار به ایران پرداخت کرد) نزار زکا ( تبعه آمریکایی-لبنانی که با فعالیت پیرامون موضوع اینترنت آزاد و تلاش برای انحراف هدفمند در حوزه زنان و خانواده سعی در ایجاد نارضایتی پیرامون طرح دولت برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و شوراندن زنان علیه نظام بود)، فریبا عادلخواه، دری اصفهانی (تبعه ایرانی-کانادایی که با نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به عنوان نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره کننده فعالیت داشت و اطلاعات سری اقتصادی ایران را در اختیار سرویس های اطلاعاتی انگلیس قرار می‌داد)، عماد شرقی، باقر و سیامک نمازی ( پدر و پسری با دو تابعیت ایرانی-آمریکایی و عوامل دخیل در خسارت نفتی ایران در قرارداد کرسنت با پوشش دلال نفتی هستند) و جاسوسان محیط زیستی مثل مراد طاهباز ( با سه تابعیت انگلیس،آمریکا و ایران که در قالب فعال محیط زیست با تصویر برداری از مراکز حساس نظامی ایران اطلاعات مهم و محرمانه پیرامون سایت های موشکی و پدافندی را در اختیار سازمان های اطلاعاتی قرار می‌داد) و کاووس سیدامامی ( تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود و حساس‌ترین اطلاعات راهبردی کشور را به دشمنان ایران انتقال می‌داد) اشاره کرد.

.. ویرایش

سازمان اطلاعات سپاه اقدام به همکاری در ساخت سریال  گاندو برگرفته از شخصیت واقعی یک مامور خود کرده بود 

دستگیری سر شبکه های جاسوسی منطقه‌ای از جمله شبکه های گرداب و سراب و همچنین شناسایی و انهدام باندهای بزرگ قمار، مبارزه با قاچاق کالا، سوخت و ارز و در نهایت انهدام ده‌ها شبکه احتکار و کشف ده‌ها هزار تن نهاده‌های دامی، برخورد با فساد در صنعت هواپیمایی و حمل و نقل ریلی از دیگر اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در این دوره سیزده ساله است.

اما از دیگر اقدامات شاخص این سازمان در بجث شناسایی و انهدام شبکه‌های ارتشا و کار چاق کنی نیز می توان به دستگیری اکبر طبری، حسن نجفی، حمید بقایی، حسن رعیت، حسین فریدون، مسعود احمدی زاده و همایون انصاری که از متهمان معروف آن بودند، اشاره کرد.

.. ویرایش

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته اطلاعات سپاه مهم ترین دشمن ماست و جا به جایی طائب می‌تواند به بزرگترین مشکل ما تبدیل شود

اقداماتی که تنها گوشه ای از تقابل تنها یکی از نهادهای اطلاعاتی امنیتی ایران در مواجهه با اقدام به خرابکاری سازمان های جاسوسی مثل سرویس اطلاعات مخفی انگلیس یا همان MI6، اداره کل امنیت خارجی فرانسه (DGSE)، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و (MOSSAD) هستند که سازمان اطلاعات سپاه را بزرگترین دشمن خود دانسته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۴:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام و درود بر این سربازان گمنام امام زمان (عج) و رهبری
کاش به طریقی به همگان از طريق رسانه ملی آموزش می‌دادند که چگونه این بی‌شرف ها رو شناسايي کنيم و به دست پر توان سربازان گمنام امام زمان(عج) بسپاریم تا دمار از روزگار آنان و اربابانشان در آورند. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
بی نام ونشان
۲۱:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۱
سلام دریک جمله بگوییم که زبان در مقابل رشادت وامنیت زبان زدنی جمهوری اسلامی ایران ناتوان است
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۱:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۱
یاشاسین دوستداران وطن و هموطن در هر لباسی و مقامی ونابود باد دشمنانمان در هر جا ومکان با هر عنوانی وهمچنین وطن فروشان پست
Iran (Islamic Republic of)
امیر محسن
۲۱:۲۱ ۰۴ تير ۱۴۰۱
,سلام از بچه های قرارگاه جهادی اقا امام رضاع هستیم طرح امنیت غذایی داریم خواهان ملاقات با سردار حزنی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۷:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۱
یعنی عشق هستن همه سربازان گمنام و سربازان اسلام در هر جا و هر شغل و مقام که خدمت میکنن هرکی در راه خدا و حق قدم برمیداره عشق و زندگیه مثل رهبر عزیزم و همه مسئولین متعهد خدمتگزار و سربازانی که واقعا درراه حق و عدالت در راه انسانیت با جان و دل در تلاشند خدا نگهدار همه شون باشه واقعا در اون دنیا به جایگاه شون غبطه خواهیم خورد
سلامتی و پیروزی همه خوبان عالم صلوات
Iran (Islamic Republic of)
جکی جان
۱۵:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۱
سلام درود بیکران خدمت بی منتان

من هیچی دندم نرم میتونم کار کنم یک فکری برای مردهای بالا ۶۰ سال بکینکید که بیکار هستند و خرج خانه اشان ندارن جلو زن بچه خجالت میکشن چند تا عمل داره همین پدر من کشاورز هر سال محصول روی دستشون میماند همین شهر جیرفت..امنیت خوبه به شرطی که نان هم سر سفره مان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۴ تير ۱۴۰۱
حل و حتی نبود این مشکلاتی که میگی برای مردم یک جامعه خیلی خوبه و در جای خودش و با بررسی ریشه های مربوط به آن باید به حلش پرداخت، ولی اگر امنیت نباشه هیچ رشد اقتصادی و اجتماعی و شکوفایی استعداد و هیچ رفاهی قابلیت ایجاد و تداوم ندارد دوست من.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۴:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
ما،با وجود این عزیزان که بر سر مزدوران آل جهود،دست بلند میکنیم،
خداوند متعال روز به روز بر قدرت این عزیزان بیافزاید، و ان شاءالله بزودی شاهد این باشیم که ایران در جایگاه حقیقی خودش با اقتدار قرار بگیره،
شاید باورش سخت باشه ولی دشمنان بیشتر از هم میهن های خودمان اطلاع دارند که این عزیزان چه خدمت هایی برای کشورشان انجام میدهند،و این هم از ضعف شدید رسانه های خود ماست،
وقتی سپاه پاسداران ضربه ای بجا و بحق به دشمنان میزنه دشمنان نه یک روز بلکه ماه ها روی اون مانور میده با عملیات های گسترده رسانه ای،اما در رسانه های خودمان بصورت تیتر وار گفته میشه و جالبه با ترس،انگار که این عزیزان مرتکب اشتباهی یا خطایی شده اند!
رهبر عزیزمون به عنوان مثال گفتند ماجرای نیروی انتظامی و دستگیری دزدان را،اصل مثال و موضوعیت در نشان دادن کلی اقدامات انجام گرفته در کشور از سوی تمام نیروهای خدمت رسان به کشور هست،
ان شاءالله نیروهای اطلاعاتی به قدرتی برسند که هیچ یک از عزیزان که دستی بر ضربه زدن بر دشمنان مخصوصا آل جهود دارند،ترس از این موضوع نداشته باشند و از سایه ها بتواند با دلی قرص به روشنایی و اثبات وجود مکانی بزنند و...،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
دمتون گرم , تنها این سازمان میتواند متهمان واقعی و مافیای قدرتمند حادثه مترو پل را به میز محاکمه بکشاند
Netherlands
ali
۱۲:۰۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
بنظرم این موازی کاری بیشتر از هرچیزی به ما ضربه زد و الان مشخصه هر روز یک ترور داریم
فخری مقدم
دانشمندان هسته ای
سرهنگ های سپاه
پروژه هزار خنجر اسرائیل داره به خوبی جلو میره و شما ها هیچی نفهمیدین
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۱
وطن فروش منافق تو نمیفهمی. قدرت و نفوذ سپاه خیلی بیشتراز مغز کوچیک تو هست. درود خداوند بر سپاه پاسداران. مرگ بر منافق و اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
قشنگ معلومه اونجایی که نباید از تو و دیگر بدنه ضد انقلاب بسوزه، با کارهای این عزیزان جان برکف میهن، هم سوخته و هم جرواجر شده..
جای نوشتن برو درمان کن. البته اگر بتونی................. ننویس برو آب بکش............. ننویس برو آب بکش...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ تير ۱۴۰۱
اگر عقلت نمیرسه، لااقل از اخبار دشمنت به قدرت این عزیزان پی ببر جناب به ظاهر باهوش و بافهم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۱۱ ۰۴ تير ۱۴۰۱
به نحو دیگری هم می‌توان نتیجه گیری کرد : اگر سازمان اطلاعات سپاه نبود بجای یک ترور، ده ترور در کشور انجام شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۱
سربازان گمنام امام زمان شمایید.( سربازان بدون مرز)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۴ تير ۱۴۰۱
دوست دارم در رکاب سپاه باشم چه کار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۰۳ ۰۴ تير ۱۴۰۱
برای ثابت کردن برادریت نباید تمنی میکنی که جزء سپاه وداخل منظومه سپاه باشید بلکه هر کجا چیزی مشکوک دیدی ویا یه حرکت نا متعارف ومشکوک وباند فعال دشمن به اطلاعات سپاه خبر بده ودر جریان قرار شون بگذار.......این بهترین خدمت به سپاه است.....وإلاٌ خیلی از نفوذی ها در تلاشن یه جورهای وارد سپاه بشن واز درون عملیات تخریب وجاسوسی بکنن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
در اینترنت جستجو کنید حتما محلی برای استخدام وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
درودبرسپاه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
ملت ایران هر چی دارند از نیروهای اطلاعات سپاه دارند اینطور که مشخص واقعاً سرشان شلوغ این جاسوسای خارجی از هر طریق وارد این مملکت میشود تا به هر نحوی به ایران ضربه بزنند ،نفوذی بی پدر مادر داخلی که خون مردم توی شیشه کردن به نحوه‌ی را وی اعصاب مردم هستند ،مثلا قراداد 40 میلیارد یک مربی ،پرداخت پول های میلیاردی به بازیگران که به هر طریقی به مردم و شهیدان توهین میکنند باز دوباره به ایران برمیگردند راحت میرن کانادا ،انکلیس ..تابعیت بچه شان می‌گیرند راحت به وطن فروشی فکر میکنند بعد جلوی دوربین دم از ایران دوستی میرنند ،اینا هم خطرناک هستند ،پول های هنگفتی که خرجاینا میشه برای دانش بنیان و پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی شدید بشه بهتر نیست ،درود بر سپاه که امنیت و اقتدار غرور ملی ایران را مدیون شما عزیزان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
درود برشما شیرمردان سرزمینم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
میدونید مردم ازاین حکومت وسردمداران آن ناراضی وعصبانی اند؟!؟! فقط خودتون ازخودتون راضی هستید وازخودتون تعریف می کنید وازطرف مردم حرفهای امیدوارانه می رنید؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۷:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
من هم جزو این مردم هستم و میگویم که شما بیخود میکنی که از سمت ما مردم حرف نامربوط میزنی.
برآیند اکثریت مردم خودشان با مشارکت ها ی عمومی و حرکتهای اجتماعی در بستر این نظام تا اکنون نشان دادند که پای اهداف انقلاب ایستادند و به آن دل بسته اند و با دشمنی هزاران نفر از غربگرایان دروغگو و مردم فریب (حتی در بدنه مسئولین) هم از انقلابشان و مردم و کشورشان دفاع میکنند و غیرت و ناموس و وطنشون را (مثل بعضی مدعیان هموطنی) به اجنبی و عده ای بی شرف وطن فروش حراج نمیکنند.
هر چیز جای خودش باید بررسی شود و با مقصرانش برخورد شود. از زحمات هر کسی هم که برای امنیت جان و مال و ناموس ما زحمت میکشند باید به جای خود و منصفانه تقدیر کرد و ممنون بود. البته اگر واقعا ایرانی اصیل و مسلمان باشیم و یا حتی اگر فقط انسان باشیم و به فکر این کشور عزیز. نه منافق و یا به ظاهر وطندوست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۴۱ ۰۴ تير ۱۴۰۱
تو بیخود میکنی از طرف همه مردم حرف میزنی.
مردم مثل تو و امثال تو نیستند و ما مردم در قبال حافظان جان و مال و ناموسمان قدرشناس و متشکریم و نه ناسپاس و بی نمک و یا شاید هم نان به نرخ "ملکه" یا "رفیق مریم" و یا "بایدن" خور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
والله بنده به عنوان یکی از مردم نمیدونم الان کامنت شما چه ربطی به خبر داشت؟ کاش یاد بگیرید بی ربط حرف نزنید! الان به عملکرد اطلاعات سپاه انتقادی داشتید؟ اگر انتقاد داشتید همون رو بگید به نظر من اتفاقا در زمینه امنیتی اتفاقا خوب عمل کردن با وجود این همه دشمن و نارضایتی از بخش اقتصادی ربطی به بخش امنیتی کشور نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ناراضی ها فقط در مجازی اند فقط نه در دنیای حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۱
در پناه خدا .اونایی که تلاش می‌کنند مردم در امنیت باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
خدایا به تمام سربازان اسلام در هر جای این کره خاکی که باعث عزت و سرافرازی ایران و اسلام بوده و هستند سلامتی و طول عمر و اقتدار عطا کن و همواره پشتیبان آنان باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
زنده و پاینده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
ان شاالله
آخرین اخبار