حفظ آبخوان اصفهان با تامین حداقل آب

معاون برنامه ریزی آب منطقه ای اصفهان تدقیق آب حداقلی برای تأمین آب آبخوان اصفهان را خواستار شد.

علی رائیجیان با جمع بندی نظرات تخصصی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های ذیربط در جلسه فرونشست، گفت: راه حل مشترک ما رسیدن به یک عدد طراز حداقلی برای کنترل فرونشست است.

او با تأکید بر تعدد کارگروه‌های مربوط به فرونشست در سطح استان اصفهان، می‌گوید: برای کنترل فرونشست اجماع تخصصی متولیان مبتنی بر علم و منطق نیاز است.

رائیجیان همه‌ی راه حل‌های موجود نجات زاینده رود مستلزم تأمین آب حداقلی برای جاری بودن رودخانه است، گفت: انعکاس اجماع نظرات تخصصی به ریاست حوضه آبریز رودخانه زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی فلات و لحاظ کردن آن در سند راهبردی زاینده رود هدف برگزاری این جلسه است.

او هم افزایی نگاه‌های متفاوت در تخصیص آب برای تالاب بین المللی گاوخونی ثمر بخش بود، گفت: جاری بودن حداقل آب در زاینده رود مطالبه همگان است و وحدت در این موضوع از راه حل‌های جزیره‌ای در ارگان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

رائیجیان می‌گوید: آب منطقه‌ای اصفهان ظرف مدت حداکثر سه هفته تمامی نظرات و گزارش‌های کارگروه‌های فرونشست در استان را احصاء می‌کندو برای تحقق رسیدن به عدد حداقل آب مورد نیاز برای کنترل فرونشست اصفهان از تمامی ظرفیت‌های ممکن استفاده و نگاه علمی توأم با عمل منجر به اقدام علاج بخش در این خصوص می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: عدم توسعه و تخصیص جدید، محدود کردن اضافه برداشت‌ها و ساماندهی مصارف مجاز، به صورت موازی پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار