مقامات غربی از تهاجم روسیه به اوکراین انتقاد کرده و آن را عبور از خطوط قرمز توصیف کردند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در گفتگو با سی ان ان گفت: ما از اوکراین حمایت می‌کنیم. بی تردید، تا هرزمان که لازم باشد ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا اوکراین فقط برای استقلال و تمامیت ارضی خودش نمی‌جنگد بلکه برای همه کشور‌های دارای دموکراسی می‌جنگد.

وی با انتقاد از رویکرد روسیه و حمله به اوکراین خاطر نشان ساخت: پیروزی ما در این عرصه، اوضاع را متفاوت خواهد کرد. این امر، شکستی راهبردی را برای پوتین رقم می‌زند که طرف متجاوز است. همه مستبدان جهان با دقت بسیار این عرصه را نظاره می‌کنند. به همین علت، مقاومت کشور‌های دارای دموکراسی بسیار مهم است. این کشور‌ها باید به صراحت بسیار اعلام کنند که پوتین از خط (قرمز) عبور کرده است و در این جنگ بسیار وحشتناک، در کنار اوکراین ایستاده اند.»

در سوی دیگر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشستی خبری در مقر این سازمان در شهر بروکسل بلژیک گفت: اطمینان خاطر کامل دارم که در اجلاس سران ناتو (در مادرید) به پیامد‌های وحشتناک تجاوز وحشیانه پوتین به اوکراین در بازار جهانی غذا و قیمت مواد غذایی و صادرات غلات، پرداخته خواهد شد. یکی از علل پرداختن به این موضوعات، آن است که این مسئله برای ناتو مهم است.

وی با اشاره به گفتگوی خود با رئیس جمهور ترکیه گفت: من با اردوغان صحبت کرده ام. ترکیه در زمینه تلاش برای عبور شناور‌های حامل غلات اوکراین ازطریق دریای سیاه و انتقال غلات از این طریق، نقش فعالانه‌ای ایفا می‌کند. البته آسان‌ترین راه پایان دادن به این وضع (بحران مواد غذایی) این است که رئیس جمهور پوتین به جنگ پایان دهد، زیرا افزایش قیمت مواد غذایی نتیجه تحریم‌ها (علیه روسیه) نیست بلکه نتیجه جنگ (اوکراین) است. این جنگ و اقدام روسیه در محاصره بندر‌های اوکراین سبب کاهش صادرات مواد غذایی و غلات شده است که پیامد‌های وحشتناکی برای بازار مواد غذایی در سراسر جهان داشته است. به همین علت است که هم در اجلاس سران ناتو و هم در حاشیه این نشست و به هنگام دیدار اعضای ناتو، درخصوص این موضوع بحث خواهد شد. در این دیدار‌ها تلاش خواهد شد راهی برای خارج کردن غلات از اوکراین پیدا شود.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
چقدر مکارند اینها!!!! دقت کردین « جنگ پوتین با اوکراین، حمله نظامی پوتین به اوکراین» و حضور با تیشرت و لباس غیر رسمی زلنسکی و پیام های مجازی دم و دقیقه ای اون..‌.( یکی علیه همه، و در مقابل یکی برای همه) !!!! اینها واقعا یه جنگ شناختی رسانه ای هست که به ذهن مخاطب القائات مورد نظرشون رو وارد میکنند!!
آخرین اخبار