مقامات پنتاگون اعلام کردند بایدن قصد دارد حضور برخی از نیروهای آمریکایی در لهستان را تمدید کند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کردند «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد تغییراتی در استقرار نیرو‌های آمریکایی در تعدادی از کشور‌های حوزه بالتیک ایجاد کند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، مقامات پنتاگون اعلام کردند بایدن قصد دارد حضور برخی از نیروهای نظامی ارتش آمریکا در لهستان را تمدید کند.

به گفته مقامات پنتاگون نیرو‌های جدید آمریکایی به صورت دائمی در منطقه مستقر خواهند شد، اما تعداد آن‌ها کم خواهد بود.

براساس اعلام روزنامه نیویورک تایمز آمریکا کماندو‌های کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا مخفیانه در اوکراین فعالیت می‌کنند و به نیرو‌های اوکراینی مشاوره می‌دهند.

همچنین از سوی دیگر کانادا روز یکشنبه ۲ ناو جنگی در دریای بالتیک و اقیانوس اطلس شمالی مستقر کرد. این ۲ ناو به ۲ ناوچه‌ای که پیش از این در این منطقه حضور داشتند افزوده شد و هدف از این اقدام، افزایش قدرت جناح شرقی ناتو در واکنش به حمله روسیه به اوکراین است.

گفتنی است به دلیل دخالت‌های غرب به ویژه اعضای ناتو و آمریکا در بحران روابط روسیه و اوکراین، این تنش‌ها سرانجام به آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال جاری میلادی انجامید.

مقامات کشور‌های غربی به رهبری آمریکا تاکنون علاوه بر اعمال تحریم‌های سنگین علیه روسیه، اقدام به ارسال گسترده کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین کرده اند. با این حال، در عرصه میدانی نیرو‌های روسی موفق به پیشروی در مناطق استراتژیک شرق این کشور شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار