آلمان نگهبان ۱۰۱ ساله اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را به اتهام جنایات جنگی محکوم دانست.

دادگاهی در ایالت «براندنبورگ» در شمال شرق آلمان یک نگهبان سابق اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را به ۵ سال زندان محکوم کرد.

این فرد مسن‌ترین شخصی است که تاکنون درباره هولوکاست متهم شده و دادگاه آلمان مدعی است که او به قتل ۳ هزار و ۵۱۸ نفر در خلال جنگ جهانی دوم (۱۹۴۲-۱۹۴۵) متهم است.

برای او ۵ سال زندان در نظر گرفته شده است و گفته می‌شود این مرد متهم به همکاری در تیراندازی و کشتن اسیران جنگی شوروی و همچنین قتل زندانیان با استفاده از گاز سمی است.

دادستان‌های آلمانی مدعی‌اند که زندانیان «با زور و شرایط غیرانسانی» کشته شده‌اند.

«اودو لچترمان» رئیس دادگاه آلمان خطاب به این متهم ۱۰۱ ساله گفت: «شما در جایگاهی که داشتید با کمال میل از کشتار جمعی حمایت کردید.»

متهم که اکنون در ایالت براندنبورگ زندگی می‌کند، در طول دادگاه گفته بود که بی‌گناه است.

به تازگی موج انکار هولوکاست و یهودستیزی در جهان افزایش یافته است، اما این اولین‌بار نیست که خبر از محاکمه فردی اعلام شده یا شخصی به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست از کار خود تعلیق یا اخراج می‌شود.

در ۲ سال گذشته اخراج و تعلیق ۳ نفر در سطح جهانی به دلیل صحبت درباره هولوکاست به طرزی که به مذاق رژیم صهیونیستی خوش نیامده، بسیار خبرساز شده است.

بهمن ماه سال گذشته «ووپی گلدبرگ» کمدین و بازیگر و همچنین مجری برنامه The View در شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست، ۲ هفته از کار خود تعلیق شد.

از طرفی پیش از آن یکی از مهمترین افرادی که سال ۲۰۲۱ به دلیل اظهار نظر درباره هولوکاست اخراج شد «کنتارو کوبایاشی» کارگردان مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، بود.

تعلیق، اخراج و اقداماتی از این قبیل برای اظهار نظر درباره هولوکاست در حالی از سوی کشور‌های اروپایی و آمریکایی انجام می‌شود که سالیان سال است که آن‌ها مدعی آزادی بیان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
انشاالله دور نیست یه شبه نورنبرگ اسلامی که صهیونیست ها رو هر کجا که باشند و در هر سنی، پای میز محاکمه عادلانه بکشه و به سزای اعمال سفاکانه شون برسونه.انشاالله امر الهی توسط بندگان مومن محقق میشه.ما به انتقام باور داریم چون خدای ما ذوانتقام هست.منتظر باشید ما به شما خیلی نزدیکیم...
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۲۲:۱۲ ۰۷ تير ۱۴۰۱
هلوکاست دروغی بیش نیست
زنده باد مکتب نازیسم
مرگ بر دشمنان میهن پرستی
آخرین اخبار