رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: این تصور وجود دارد که در تمام اجلاسیه‌های یونسکو فقط و فقط الزاماً به موضوع ۲۰۳۰ پرداخته می‌شود.

مهدی فیاضی گفت: اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده است و این تصور وجود دارد که در تمام اجلاسیه‌های یونسکو الزاماً به موضوع ۲۰۳۰ پرداخته می‌شود.

به گفته وی سمینار پاریس با موضوع «دگرگونی آموزش در پسا کرونا» است و در بخش کوتاهی از آن که با موضوع اجرای سند ۲۰۳۰ برگزار می‌شود. کشور‌ها الزامی به شرکت در آن ندارند و جمهوری اسلامی ایران شرکت نخواهد کرد و دلیل آن را مخاطرات یکپارچه‌سازی فرهنگی جهانی با غلبه نمودن فرهنگ اباحه‌گری عنوان خواهد کرد.

او گفت: هر سال در مهر، اجلاس سران کشور‌ها با حضور روسای جمهور، نخست وزیران کشور‌ها در سازمان ملل و در نیویورک برگزار می‌شود و همایشی جانبی و تخصصی به موازات اجلاس سران توسط سازمان یونسکو در نیویورک برگزار می‌شود و امسال به دلیل وقایع جهانی ناشی از شیوع کرونا و پس از ۲ سال عدم برگزاری حضوری اجلاس سران، سمینار جانبی با موضوع «دگرگونی آموزش در پسا کرونا» در نیویورک برگزار خواهدشد که ۳پیش سمینار مجازی بانکوک، قطر و پیش سمینار حضوری ۷تا ۹تیر پاریس با حضور۱۰۰ وزیر و ۵۰هیئت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم کشورها، دستاورد‌ها و ایده‌های خود را در موضوع «دگرگونی آموزش در پسا کرونا» اعلام می‌ کنند تا سمینار اصلی غنی‌تر شود.

او گفت: بنابراین در سمینار پاریس هیچ سندی مصوب نمی‌شود؛ بلکه تجمیع گزارشات حضّار، خروجی و محصول علمی این سمینار است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: یونسکو از سال ۲۰۱۵ که دستور کار «توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰» را تصویب و توصیه به اجرا کرد، همواره در اجلاسیه‌های جدید که مبتنی بر چندین موضوع اصلی جدید است مجدداً مواردی از موضوع توسعه پایدار را نیز در قسمتی از دستور جلسه می‌گنجاند و هیچ کشوری هم الزام ندارد که حتما به آن بپردازد.

فیاضی گفت: اصل حضور، محورسخنرانی‌ها و مذاکرات کاری دوجانبه با هیئت‌های کشور‌ها برای «پیش سمینار پاریس با موضوع دگرگونی آموزشی در پساکرونا» در نشست‌های مدیریتی و نخبگانی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و هیئتی از مدیران ارشد وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و امورخارجه به این سمینار اعزام می‌شوند، تا در۵سخنرانی و چندین نشست دو و چند جانبه اهداف مذکور را دنبال کنند و در موضوعات جانبی مرتبط با محور‌های اختلافی سند۲۰۳۰مشارکت نکنند و دلیل آن را مخاطرات یکپارچه‌سازی فرهنگی جهانی با غلبه نمودن فرهنگ اباحه‌گری عنوان خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار