علی باقری گفت: جمهوری اسلامی ایران از نقش سازنده قطر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه صبح امروز با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و درخصوص همکاری های دو کشور و تحولات منطقه گفتگو کرد.

در این دیدار، باقری دوستی و برادری میان دو کشور را سرمایه ارزشمندی برای ارتقای مناسبات همه‌جانبه میان تهران و دوحه دانست و بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به سفرهای متقابل رئیس جمهور ایران و امیر قطر، اجرای توافقات بعمل آمده در این سفرها را نشان دهنده اراده جدی رهبران دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه ها دانست.

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر حمایت ایران از نقش سازنده قطر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، میزبانی این دور از مذاکرات رفع تحریم‌ها توسط دولت قطر را نشانه حسن‌نیت این کشور در ترویج گفتگو و تعامل دانست.

عصر دیروز علی باقری و انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات لغو تحریم ها، در دوحه قطر ديدار و گفت و گو كردند تا دور جدیدی از مذاکرات لغو تحریم ها در جایی به جز وین را شروع کنند.

 سخنگوی وزارت امورخارجه اعلام کرده گفت‌وگوها در دوحه از ابتدا دو روزه برنامه‌ریزی شده بود و در طول رایزنی‌های دیروز و امروز طرف‌ها در مورد موضوعات باقی‌مانده به تبادل پیشنهادها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گفته ناصر کنعانی مذاکرات دو روزه هنوز به انتها نرسیده و عصر امروز نشست دیگری میان دکتر باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها برگزار خواهد شد.

پیش‌تر دور هشتم گفت‌وگو‌ها از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد و ادامه داشت تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند به علت اختلاف نظر طرفین مذاکرات بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
این مسئولان رو کی گزینش می کنه؟
Lithuania
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
رفتین اونجا با قطر گفتگو کنین یا با آمریکا؟
آخرین اخبار