مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف بروجن بررسی شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: قانون گذار راهکار‌های لازم را جهت ممانعت از تضییع حقوق مودیان در نظر بگیرند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن هدف از جلسه را طرح مسائل، مشکلات مالیاتی اصناف و ارائه راهکار و پیشنهادات لازم عنوان کرد و با اشاره به مؤلفه‌های مالیاتی و اهمیت آن در توسعه و پیشرفت کشور گفت: در این شرایط اقتصادی باید فضای امن و عدالت محور را در فعالیت‌های مالیاتی ایجاد کنیم تا هم موجب رونق اقتصادی شود و هم مالیات دولت پرداخت گردد.

آقای منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در بحث اصلاح نظام مالیاتی باید اقداماتی صورت می‌گرفت تا فعالیت‌های اقتصادی شفاف سازی شود و در این راستا حقوقات دولت پرداخت شود.


بیشتر بخوانید


به همین منظور اصناف در صورت اعتراض به نرخ مالیات نسبت به ارائه گواهی و ارائه اسناد واقعی به اداره مالیاتی مراجعه تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

قانون گذار راهکار‌های لازم را جهت ممانعت از تضییع حقوق مودیان در نظر گرفته و ملاک عمل برای اخذ مالیات حساب‌های تجاری است.

باید به همدیگر کمک نماییم و با اطلاع رسانی قوانین مالیاتی هیچگونه دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

آقای منتظری مدیر کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای قوانین مالیاتی در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رضایتمندی مودیان است و اداره مالیاتی در راستای تکریم اصناف و حمایت بیشتر از فعالان اقتصادی و رفع مشکلات مالیاتی در خدمت مردم می‌باشد.

نظام اقتصادی کشور مبتنی بر شفافیت است به هیچ وجه تراکنش‌هایی که ماهیت درآمدی نداشته باشند مالیات اخذ نمی‌شود.

۹۵ درصد از مودیان مالیاتی اظهار نامه ارائه داده اند و تنها ۵ درصد اظهارنامه تکمیل نکرده اند.

فعالیت سازمان در گذشته سابقه نگر بوده و اکنون گردش نگر است و به حساب‌هایی که از یک فرد به حساب دیگر منتقل می‌شود مالیات تعلق نمی‌گیرد.

در این جلسه نمایندگان اصناف مسائل و مشکلات را مطرح کردند و در پایان جلسه با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیر کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری از شرکت ظریف مصور و پروژه‌های خیرین مسکن ساز بروجن بازدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار