دانشگاه‌ها وارد عرصه بسترسازی تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین شوند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه دانشگاه‌ها باید وارد عرصه بسترسازی تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین شوند، گفت: ضرورت ورود دانشگاه‌ها به عرصه تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین را می‌توان در نیازمندی دانشگاه و صنعت به همدیگر خلاصه کرد.

آقای محمد مهدی طهرانچی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز گفت: صنعت در جهت نیل به اهداف با پشتوانه علمی نیازمند دانشگاه است و برای حل مسائل حوزه فعالیت خود باید نگاهی فراتر به دانشگاه و بستر‌های علمی کشور داشته باشد.

 دانشگاه آزاد درصدد استفاده از ظرفیت‌های تراکتورسازی در طرح پویش است.

تامین نیاز‌های علمی و دانش محور تراکتورسازی به منظور دستیابی به تکنولوژی‌های نو و به روز رویکرد دیگر دانشگاه آزاد است.

دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا با استفاده از توان علمی خود، تراکتورسازی را در بره روزرسانی و فن آورانه کردن خطوط تولید همراهی و همچنین از ظرفیت‌های این واحد صنعتی برای بارور کردن بار علمی کشور استفاده کند.

آقای مصطفی وحیدزاده مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این بازدید با بیان اینکه این گروه صنعتی بنا دارد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت را به معنی واقعی ایجاد کند، اعلام کرد: به زودی شاهد تولید محصولات دانش بنیان در تراکتورسازی خواهیم بود.

چشم انداز این ارتباط برای صنعت و دانشگاه و به تبع آن کشور را بسیار مثمرثمر اعلام و دانشگاه آزاد را پیشتاز و مشتاق برای دانش بنیان و علمی کردن صنعت دانست.

تراکتورسازی تولید ادوات و ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان را در برنامه خود قرار داده است تا بتواند نیاز کشور به این محصولات را تامین و وابستگی به خارج از کشور در این بخش را با همراهی همکاران خود به کمترین حد ممکن برساند.

ماه گذشته تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به امضای محمدمهدی طهرانچی و مصطفی وحیدزاده رسید که هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و تراکتورسازی به منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و هم افزایی بیشتر اعلام شد.
براساس این تفاهم نامه؛ دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه صنعتی تراکتورسازی ایران در بهره مندی از ظرفیت‌های متقابل، ارائه خدمات مشاوره‌ای و انجام مطالعات پژوهشی و اجرایی در خصوص پروژه‌های در حال احداث و آتی، انجام پروژ‌های تحقیقاتی و پژوهشی در جهت صنعتی سازی آن و به کارگیری اساتید و دانشجویان نخبه بعد از پایش در کمیته راهبردی مشترک، انجام امور مربوط به مجوز‌های بین المللی برای دستاورد‌های علمی و عملی مشترک، برگزاری سمینار، کارگاه و همایش‌های علمی مشترک و بازدید‌های علمی و کارآموزی دانشجویان همکاری خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.