شهرستان نهبندان در شوک آب شرب است که نیازمند احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی آب برای شهر نهبندان و مخزن یک هزار متر مکعبی برای شهر شوسف است.

ایروانی در جریان سفر نایب رئیس اول مجلس به نهبندان گفت: شهرستان نهبندان ۲۶ هزار کیلومتر وسعت و مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: تمام مسیر مرز نهبندان با کشور افغانستان کوهستانی و صعب العبور است و در سرشماری سال ۹۵، جمعیت نهبندان، ۵۱ هزار نفر بوده است که امروز بر آن افزوده شده است لذا برقراری امنیت در این منطقه حائز اهمیت است.

ایروانی از نایب رئیس مجلس درخواست صدور مجوز برای استفاده از فیبر نوری برای جاده نهبندان- شهداد کرد و گفت: دو پروژه باید در اختیار پیمانکاران قرار داده شود تا این مسیر ایمن و اینترنت و تلفن منطقه تامین شود.

سرپرست فرمانداری نهبندان همچنین اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط فیبرنوری از مسیر روستا‌های میغان و سیدال را خواستار شد و گفت: اگر این مهم اتفاق بیفتاد شریان ارتباطی نهبندان ایمن و پایدار خواهد شد، همچنین ارتقای حداقل پنج سایت تلفن همراه در نهبندان، سیدال، حیدرآباد و میغان که نقاط خاص منطقه هستند باید انجام شود.

ایروانی گفت: در حوزه وزارت نیرو، در شهرستان نهبندان در شوک آب شرب هستیم که تقاضای احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی آب برای شهر نهبندان و مخزن یک هزار متر مکعبی برای شهر شوسف داریم.

او گفت: قول مساعد برای تخصیص اعتبار برای سد بندان از سوی نایب رئیس مجلس داده شد، همچنین در تالاب کجی باید چاه عمیق حفر شود چراکه روستای ۲۰ خانواری و گردشگری در این مسیر وجود دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نهبندان  گفت: نهبندان؛ هشت سردار شهید دارد و گلزار شهدای شهرستان نیازمند اعتبار ویژه برای بازبینی مجدد و ساخت یک مجموعه فرهنگی است، تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.