رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: ۱۳ هزار اصله درختان سوزنی برگ «سرو و کاج» در آبیدر سنندج هرس می‌شود.

علی اصغری گفت: پیگیری برنامه و اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از آتش سوزی در پارک‌های جنگلی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری به صورت ویژه در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج قرار گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: با هدف کنترل و جلوگیری از توسعه حریق احتمالی در عرصه پارک‌های جنگلی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اقدام به هرس شاخه‌های واقع در ارتفاع یک تا ۱.۵ متر و نزدیک به سطح زمین کرده است.

او می گوید:  این برنامه در چند فاز انجام می‌شود، در فاز نخست این طرح ۳ هزار اصله درخت در پارک جنگلی آبیدر از حسن آباد تا هفت آسیاب هرس شد.

اصغری گفت: ۱۰ هزار اصله درخت دیگر نیز در همین محدوده در فاز دوم این طرح هرس می‌شود و پیمانکار اجرای طرح مشخص شده و این مهم به زودی شروع خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: هر ساله با شروع فصل گرما شاهد بروز آتش سوزی در منابع طبیعی هستیم، چیدن گیاهان در مجاورت چشمه‌ها و آب‌های روان، هرس درختان کوتاه قد و آبیاری درختان نقش مهمی در کاهش وقوع آتش سوزی دارد و این مهم به صورت ویژه در دستور کار سازمان زیبا و منظر قرار گرفته است.

او از احداث ۲ هزار مترمربع فضای سبز در شهرک ۵ آذر سنندج خبر داد و گفت: این میزان فضای سبز شامل درخت، درختچه چمن کاری، گل کاری، آبیاری تحت فشار قطره‌ای و ... خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.