رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات سمپاشی بهاره درختان شهر با استفاده از سم حشره کش که از لحاظ زیست محیطی و سلامت شهروندان آسیبی ندارد آغاز شد.

علی اصغری گفت: عملیات سمپاشی بهاره در راستای جلوگیری از طغیان شته، حذف آلاینده ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت درختان، بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با هدف حفظ و نگهداری درختان در مقابل هرگونه آفات، عملیات سمپاشی بهاره هرساله در چند مرحله در سطح شهر سنندج انجام می‌شود.

او می گوید: در سم پاشی درختان از سم حشره کش پالیزین که بر پایه ارگانیگ است و زیانی از لحاظ زیست محیطی و برای شهروندان آسیبی ندارد انجام می‌شود.

اصغری گفت: عملیات سمپاشی از ساعت ۲۴ شب الی ۶ صبح انجام می‌شود از شهروندان خواست از باز کردن پنجره‌های مشرف به معابر اصلی و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج  می گوید: شته سیاه اقاقیا یکی از آفات مهم است که همواره در خرداد ماه به شدت شاخه و برگ‌های درختان اقاقیا را در سطح فضای سبز شهری آلوده کرده و در کنار آسیب به درختان موجب مزاحمت برای شهروندان می‌شود، لذا کنترل و پیشگیری از طغیان آن بصورت سالانه امری لازم و ضروری است.

اصغری گفت: روش‌های مختلفی برای کنترل حشرات مورد نظر وجود دارد اما حفظ سلامت شهروندان و در عین حال کنترل آفت مورد نظر از اهم موضوعات مورد توجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج است.

او گفت: این سازمان هر ساله با استفاده از روش‌های کنترل مناسب و استفاده از سموم ایمن اقدام به مبارزه با این آفت می‌کند و در همین راستا یکی از سموم ایمن که بصورت فیزیکی و اختصاصی و با کمترین اثرات بر زیست بوم شهری و سلامت شهروندان جهت کنترل شته‌های مذکور پیشنهاد و مورد استفاده قرار گرفته سم صابونی پالیزین است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: سم مورد نظر پایه گیاهی دارد در سم پاشی بهاره علیه شته‌ها استفاده می‌شود و برای پاشش آن روی تاج درختان اقاقیا از سم پاش توربولاینر استفاده می‌شود که باعث کاهش چشم گیر مصرف سم شده و سطح گسترده تری را نسبت به دیگر روش‌های سم پاشی در بر می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.