آئین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد گفت: دانشگاه  صنعتی تبادلات علمی و فناوری بسیاری با فولاد مبارکه داشته است، راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان باعث شتاب بیشتر در همکاری‌های این دو مجموعه می‌شود.

حمیدرضا صفوی مهم‌ترین هدف ایجاد این مرکز در دانشگاه را کمک به توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری دانست و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه حمایت از تیم‌ها و واحد‌های فناوری در راستای ایجاد و توسعه مراکز استارتاپی و تسهیل‌گری در جهت جذب گرنت‌های پژوهشی مرتبط با صنعت فولاد در نظر گرفته می‌شود.

صفوی ایجاد زیست‌بوم فناوری را به عنوان اولین تجربه دانشگاه صنعتی اصفهان در توسعه دانشگاه نسل ۳ و ۴، گام مهمی می داند و معتقد است: نیاز صنعت به توسعه فناوری در آینده، زمینه شکل‌گیری پروژه‌های مشترک با دانشگاه و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید در صنعت را فراهم می‌کند.

افتتاح رسمی مرکز نوآوری و فناوری فولاد در هفته دولت

 در این آئین مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه گفت: تلاش می‌شود در مجموعه نوآوری دانشگاهی، نیاز‌هایی که در آینده با آن روبرو هستیم را تبیین و اعضای هیأت‌علمی و پژوهشگران دانشگاه را تشویق کنیم که کار علمی خود را در آن حوزه‌ها متمرکز کنند.

یحیی پالیزدار معتقد است این کار را می‌توانیم بدون حضور فیزیکی هم انجام دهیم، ولی قرابت فیزیکی و حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان منشأ اثر قابل‌توجهی است.

به گفته او مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان، در گام نخست روند‌های گسترده‌ای که در صنعت فولاد به آن نیاز است را به اطلاع اعضای هیأت‌علمی رسانده، هزینه‌های تحقیقاتی را پرداخت و استارت‌آپ‌های دانشگاهی را در جهت رفع نیاز‌های صنعت فولاد توانمند می‌کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه گفت : با تجهیز دفتر این مرکز در دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در آن، در هفته دولت شاهد افتتاح رسمی این مجموعه خواهیم بود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.