نماینده ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد نوری مالکی را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی می‌کند.

عارف الحمامی نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق اعلام کرد این ائتلاف به زودی نوری مالکی را برای تصدی سمت نخست وزیری به کمیته چارچوب هماهنگی معرفی می‌کند و چارچوب هماهنگی نیز به زودی و به طور جداگانه با دو حزب دموکرات کردستان و فراکسیون حاکمیت سنی (السیاده) مذاکره خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی رووداو، عارف الحمامی گفت ما در ائتلاف دلت قانون به این نتیجه قطعی رسیده ایم که نوری المالکی را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی کنیم و ظرف چند روز آینده نام وی را به طور رسمی به طرف‌های دیگر در چارچوب هماهنگی ارائه می‌کنیم.

محمد الخالدی، رئیس فراکسیون بیارق الخیر دیروز (دوشنبه) نام محتمل‌ترین نامزد برای ریاست دولت آینده را اعلام کرد و گفت با توجه به فضای عمومی به نظر می‌رسد که «محمد شیاع السودانی» بیشترین شانس را برای نخست وزیری عراق داشته باشد.

پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. پس از گذشت بیش از هشت ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، هنوز جریان‌های سیاسی این کشور به اتفاق نظر برای تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر نرسیده اند و این کشور به نوعی با بن بست سیاسی مواجه شده است که دستکم چشم اندازی برای حل آن در آینده نزدیک به نظر نمی رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار