یکی از شخصیت‌های سیاسی عراقی تایید کرد به دلیل اختلافات سیاسی در این کشور انتخاب نخست‌وزیر سخت شده است، اما غیرممکن نیست.

 محمد الخالدی، رئیس فراکسیون بیارق الخیر امروز (دوشنبه) نام محتمل‌ترین نامزد برای ریاست دولت آینده را اعلام کرد.

براساس گزارش بغداد الیوم او در این خصوص گفت: تشکیل دولت بعدی با توجه به عواقب بن بست سیاسی سیاسی که پس از نتایج انتخابات پدیدار شده و اختلافات شدید بین گروه‌های مختلف به وجود آورده، همچنان یک مساله پیچیده است.

الخالدی تاکید کرد اکنون اسامی بسیاری در دیدار‌های سیاسی در بغداد مطرح شده است که از آن جمله می‌توان به اسامی نخست‌وزیران سابق و رهبران مستقل اشاره کرد، اما با توجه به فضای عمومی به نظر می‌رسد که «محمد شیاع السودانی» بیشترین شانس را برای نخست وزیری عراق داشته باشد. به خصوص که او با رهبران چارچوب هماهنگی و دیگر طرف ها، روابط خوبی دارد.

پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. پس از گذشت بیش از هشت ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، هنوز جریان‌های سیاسی این کشور به اتفاق نظر برای تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر نرسیده اند و این کشور به نوعی با بن بست سیاسی مواجه شده است که دستکم چشم اندازی برای حل آن در آینده نزدیک به نظر نمی رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۱
خونه ما کرسی افتاده توی انباری بیاد بیشنه روش حالا کرسی دلش میخواد
خخخخخخ
آخرین اخبار