فرشید قاسمی گفت: مدارس نسل دوم پژوهش است که مدارس نسل سوم بدنبال کارآفرینی و نسل چهارم، ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی را دنبال می کنند.
او گفت: بنابراین باید اقدامات تحولی با توجه به سند تحول بنیادین انجام شود.
محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سه رویکرد تدریجی، ترکیبی و بزرگ در تحول سازمانی وجود دارد.
قاسمی هدف مدارس را به چهار مورد تقسیم کرد و گفت: هدف مدارس نسل اول آموزش و صدور مدرک است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: نوع اول برنامه های عادی و اجرایی و بخش دوم که شامل برنامه های تحول آفرین بوده و استعدادیابی را هدف گذاشته و بدنبال کشف، پرورش و نگهداشت استعدادها است.
او گفت: اجرای طرح استعدادیابی جشنواره هایی با محور های مطالعات اجتماعی، دست سازه ها، فعالیت های آزمایشگاهی، پژوهش، زبان خارجی، کدنویسی و ریاضی برگزار می شود.
قاسمی گفت: برخی از اهداف این طرح شامل بهبود فرایند آموزشی در سال تحصیلی جدید، جبران نارسایی ها و کاستی های درسی و تعمیق یادگیری دانش آموزان می باشد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: چهار ارزیابی زمینه ای، ارزیابی درون داد، ارزیابی برون داد و ارزیابی فرایند را شامل می شود.
او گفت: بسته فرهنگی آسیب های اجتماعی برای پسران و حجاب و عفاف برای دختران برای سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.
قاسمی گفت: در این زمینه کارگروه هایی تشکیل و در راستای شرح وظایفشان برای بهبود فرایند آموزشی و شروع مدارس در سال تحصیلی پیش رو فعالیت می کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: هدف از این طرح ایجاد وحدت رویه در موضوعات کارآفرینی در مقاطع مختلف تحصیلی و بخش های مختلف با ایجاد قرارگاه کارآفرینی است.