مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از سند دار شدن ۷۵ درصد املاک آموزش و پرورش استان خبر داد.

هاشم ناظمی جلال امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد؛ گفت:هم اکنون در تدارک سفر هیات دولت به استان هستیم و در آستانه ورود رئیس جمهور محترم به استان کردستان، شور و شعف خاصی در بین آحاد مردم، فرهنگیان و مسئولان ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: سفر هیات محترم دولت به کردستان تداعی کننده سفر مقام معظم رهبر مد ظله العالی به این استان است؛ معظم له کردستان را یک استان فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام گذاری کرده اند که وجب به وجب آن به خون شهیدان معطر است.

او از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان در آستانه ورود هیأت دولت به کردستان برای استقبال و میزبانی از هیات همراه خبرداد و گفت: از فردا نمایندگان تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در استان برای پاسخگویی به مردم در میز خدمت مستقر خواهند شد و شهرستان دیواندره روز جمعه میزبان وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

هاشمی ناظمی جلال در ادامه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان ارائه کرد و گفت: هم اکنون ۳۲۷ هزار و ۲۴۹ دانش آموز و ۲۳ هزار و ۷۱۱ نیروی شاغل در آموزش و پرورش در ۴ هزار و ۲۲۰ آموزشگاه و ۱۵ هزار و ۵۹۸ کلاس درس فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به بیان بخشی از مشکلات آموزش و پرورش استان پرداخت و کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین چالش استان عنوان کرد، کمبود فضای آموزشی یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش استان است بطوریکه الان حدود ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد و ۱۳۰ پروژه نیز در حال ساخت در استان وجود دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از وضعیت اسناد مالکیت آموزش و پرورش کردستان پرداخت و گفت: استان کردستان در این بخش عملکرد بسیار مطلوبی داشته و هم اکنون از سه هزار و ۱۰۰ ملک آموزش و پرورش، دو هزار و ۳۲۵ ملک یعنی حدود ۷۵ درصد از املاک دارای سند ملکی می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.