حیدری:

تمامی اعتبارات ملی و تخصیصی باید جذب شود و اعتباری برگشت نخورد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات ملی در برخی سرفصل‌ها در استان به طورکامل جذب نشده، گفت: جذب اعتبارات تکلیف اولویت دار مدیران است و مدیران باید در جذب اعتبارات ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

آقای حیدری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تا پایان زمان جذب اعتبارات ملی زمان کمی باقیمانده، گفت: مدیران استان باید نسبت به جذب تمامی اعتبارات ملی دستگاه استانی از هیچ کوششی فروگذار نکنند و صددرصد اعتبارات ملی و تخصیصی باید جذب شود و اعتباری برگشت نخورد.

هم اکنون ۱۳۸ میلیارد تومان در بخش نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و ۹۸۲ میلیون تومان نیز در بخش آموزش پرورش اعتبار ملی جذب نشده باقیمانده، که باید با همکاری و تلاش بیشتر مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس این اعتبارات جذب شود.


بیشتر بخوانید


کمبود تجهیزات یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است، با جذب این اعتبارات می‌توان درصدبالایی از مشکلات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در بخش تجهیزات را مرتفع کرد.

حیدری به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم و کمتربرخودار و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: این استان دارای محرومیت بالاست و فاصله استان از نظر محرومیت با سایر استان‌ها بالاست و نگاه دولت به این استان نگاه عادلانه با اولویت به مناطق محروم است.

در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی به استان تخصیص داد شد که در حوزه آموزش و پرورش بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و کمک به آموزش و پرورش داده شد که جذب این اعتبارات باید در دستور کار مدیران اموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرارگیرد.

هم اکنون در برخی مناطق روستایی و دور افتاده استان مدارس کانکسی فعال است، گفت: حذف ۲۰ مدرسه کانکسی در دستور کار مسوولان آموزش پرورش قرار گرفته است.

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان براساس اسناد بالادستی ۲۰ اولویت برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد، گفت: مدیران اموزش و پرورش براساس این اولویت‌ها ۲۱۰ برنامه و ۶۳۲ فعالیت تدوین کردند که باید برای اجرایی شدن این برنامه‌ها و اولویت‌ها برنامه زمان بندی و طرح اجرایی تهیه شود.

حذف مدارس کانکسی و ریشه کنی بیسوادی از مهمترین اولویت‌های پیش‌بینی شده برای آموزش وپرورش استان است که باید مسوولان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش یک برنامه زمان‌بندی برای اجرایی شدن این ۲ طرح به شورای آموزش و پرورش استان ارائه دهند.

حیدری به اجرای طرح رتبه بندی معلمان به عنوان یک برنامه مهم در دولت اشاره کرد و گفت: اجرای فعالیت تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اجرای طرح مدرسه تابستانی برای جبران افت تحصیلی و میزبانی مسابقات ورزشی را از مهمترین برنامه‌های پیش روی آموزش و پروش استان عنوان کرد که باید با همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها این برنامه‌ها به خوبی اجرایی شود.

سال‌های تحصیلی دانش‌آموزان به عنوان سال‌های است که شخصیت دانش‌آموزان شکل می‌گیرد و باید از نظر آموزشی و فرهنگی در این سن به دانش‌آموزان توجه ویژه شود و به جای بحث کمی، کیفیت آموزش مورد توجه قرار گیرد.

چهارمحال و بختیاری میزبان تعداد قابل توجهی دانش‌آموز در مسابقات ورزشی است و باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که این مسابقات به بهترین نحو و با کمترین حادثه برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
محرومیت در غرب استان بسیار بالاست زیرا تمرکز تمامی امکانات در نوار کوچک شرقی استان است خواهشاً همه استان را دریابید و عدالت در پراکندگی امکانات و شهرها و شهرهای صنعتی و تولیدی است.