معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جامع کشور، نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی رتبه سوم را کسب کرد.

مهدی شبانی نوش‌آبادی، گفت: دانشگاه کاشان براساس آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی آی‌اس‌سی در بخش رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی سال ۲۰۲۱، موفق به کسب جایگاه ۳۰۱-۳۵۰ جهانی، ششم در میان دانشگاه‌های کشور و سوم در میان دانشگاه‌های جامع کشور شد.

نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی دانشگاه‌های جهان را در ۶ موضوع؛ علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و سلامت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

به گفته او، نکته قابل توجه این است که دانشگاه کاشان در همین نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۶۰۱-۷۰۰ جهان قرار گرفته بود.

او به نقل از دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم‌ جهان اسلام می‌گوید: رتبه بندی موضوعی ISC، دانشگاه­های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه­‌هایی است که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل ۱۵۰ مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCite ثبت شده باشند.

به گفته شبانی، دانشگاه‌های اعلام شده در این رتبه بندی، در هر حوزه موضوعی در نهایت به صورت درهمکرد و نیز بر اساس قاره و کشور و غیره اعلام خواهند شد.

رتبه بندی موضوعی ISC، براساس سه معیار کلی پژوهش، فعالیت بین المللی و نوآوری انجام می­ گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار