استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات کارخانه چادر مشکی حجاب می‌تواند در فروشگاه‌های اتکای سراسر کشور عرضه شود، توسعه این واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد.

آقای حیدری در دیدار با مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکای کشور با اشاره به اینکه یکی از وظایف این سازمان ارائه خدمت به خانواده‌های نیرو‌های مسلح در سراسر کشور است، گفت: مشتری‌مداری و اعتمادسازی باید در دستور کار فروشگاه‌های عرضه کالای اتکا قرار بگیرد.

خدمات‌رسانی در مناطق محروم یکی از رسالت‌های نیرو‌های مسلح محسوب می‌شود، در این استان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها در راستای کاهش محرومیت، توسعه صنایع و افزایش بهره‌وری در تولید بهره‌مند شد.


بیشتر بخوانید


این استان رتبه اول تولید ماهی قزل‌آلا را به خود اختصاص داده است و به‌علت وجود منابع آبی و سردسیر بودن این استان، ماهی قزل‌آلای تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.

همچنین چهارمحال و بختیاری به‌علت دارا بودن مراتع بکر در بحث تولید گوشت قرمز رتبه خوبی در کشور دارد و این گوشت ارگانیک و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

حیدری با اشاره به ظرفیت کشتارگاه جونقان، گفت: این کشتارگاه به‌علت مدیریت ناصحیح در بخش خصوصی به تعطیلی کشانده شد، این کشتارگاه ظرفیت کشتار روزانه دو هزار دام سبک و ۲۰۰ دام سنگین را دارد، همچنین ظرفیت بسته‌بندی گوشت نیز در کشتارگاه می‌تواند فعال شود، سازمان اتکا می‌تواند به بحث سرمایه‌گذاری در این واحد ورود پیدا کند، زیرساخت‌های منحصربه‌فردی در این کشتارگاه وجود دارد و می‌تواند سوددهی بالایی داشته باشد.

چهارمحال و بختیاری قطب تولید محصولات باغی در کشور نیز است، این استان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی دچار ضعف‌های عمده است و سود تولیدات باغی این استان در جیب دلال می‌رود یا به ضایعات تبدیل می‌شود..

تولیدات کارخانه چادر مشکی حجاب می‌تواند در فروشگاه‌های اتکای سراسر کشور عرضه شود، توسعه این واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد. 

این استان دارای یک شهرک تخصصی آب معدنی است، آب معدنی تولیدی این استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قطعا باوجود زیرساخت در این شهرک، ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، سازمان اتکا می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در این شهرک ورود پیدا کند.

چهارمحال و بختیاری سبد کاملی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف است

در ادامه مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکای کشور با اشاره به اینکه تعامل با استانداران سراسر کشور به‌منظور فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در استان‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: درصدد هستیم با مشارکت با دولت و استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان‌ها در تولید و تجارت فعالیت کنیم.

چهارمحال و بختیاری سبد کاملی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف است، سازمان اتکا نیز به‌عنوان خدمتگزار نیرو‌های مسلح، خانواده‌های آنان و وابستگان درصدد است، خدمات را به بهترین نحو در اختیار قرار دهد.

اعلمی ایجاد تعادل در بازار را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان اتکا عنوان کرد و گفت: این سازمان برای ایجاد تعادل در بازار به تامین کالا‌های اساسی و استراتژیک ورود پیدا کرده است، تلاش شد در تلاطمات اخیر بازار، محصولات با قیمت قدیم در سطح فروشگاه‌های اتکا برای مصرف عموم توزیع شود.

سازمان اتکا به‌دنبال عمق‌بخشی به خدمات خود است، زیرساخت‌های خوبی برای تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، ذرت و سایر نهاده‌های دامی در کشور توسط این سازمان ایجاد شده و این مدیون همکاران اتکا بوده و باید این زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند.

سازمان اتکا از پارسال به بحث شیلات ورود پیدا کرده است، در اولین سال ورود به تولید آبزیان، یک هزار تن ماهی تولید شد و درصدد هستیم این عدد در سال‌جاری به ۱۰ هزار تن برسد.

استعداد‌های بالقوه‌ای در چهارمحال و بختیاری در حوزه کشت، صنعت و دامپروری وجود دارد، تمام اقدامات اتکا در حوزه تولید باید منجر به اشتغال پایدار در استان‌ها شود، قطعا از نیرو‌های بومی در هر منطقه بهره خواهیم برد و تنها انتقال دانش در برخی مواقع صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان اتکای کشور در ادامه با بیان اینکه آمادگی ساخت یک فروشگاه مجهز به انبار و سردخانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: اگر زمین مناسب در استان به این امر اختصاص پیدا کند، سریعا این مسئله در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اعلمی با اشاره به پیشنهاد سرمایه‌گذاری به سازمان اتکا در کشتارگاه جونقان، گفت: این سازمان آمادگی سرمایه‌گذاری در این کشتارگاه را دارد، باوجود زیرساخت‌ها در این واحد، می‌توان زنجیره تولید را کامل و این کشتارگاه را به چرخه تولید بازگرداند، توسعه این کشتارگاه می‌تواند ما را یک گام به خودکفایی نزدیک کند.

سازمان اتکا در بحث صادرات محصولات تولیدی به کشور‌های هدف نیز ورود کرده است، بسیاری از محصولات می‌تواند در سبد صادراتی اتکا قرار بگیرد.

سازمان اتکا آمادگی ورود به بحث تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری و قرار دادن این محصول در سبد صادراتی را دارد.

یک هزار و ۱۰۰ شعبه فروشگاه اتکا در سراسر کشور وجود دارد، یکی از دغدغه‌های مشتریان این فروشگاه‌ها تامین منسوجات باکیفیت از جمله چادر مشکی است، این سازمان آمادگی عقد قرارداد برای خرید چادرمشکی با کارخانه حجاب شهرکرد را دارد.

اعلمی در پایان با اشاره به اینکه آب معدنی یکی از نیاز‌ها راهبردی در کشور محسوب می‌شود، گفت: آب معدنی مورد نیاز برای استان‌های جنوبی و صنایع بزرگ پتروشیمی توسط سازمان اتکا از شمال کشور تهیه می‌شود، می‌توان برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و همچنین آب معدنی با کیفیت در چهارمحال و بختیاری در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت تبدیل به استانی ابر صنعتی را دارد
آخرین اخبار