مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان دولت ۲۸۳ هنرستان جدید براساس ظرفیت‌های اقتصادی مناطق مختلف استان احداث خواهد شد.

حسنعلی میرعبدی در نشست هم اندیشی مدیران هنرستان‌ها گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به آموزش فراراهبردی که همان آموزش مهارت محور است توجه ویژه داشته باشیم.

او گفت: تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان سه کلید واژه اقتصادی مهم است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال تعیین گردید.

به گفته او:  تحول در حوزه اقتصادی منوط به تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است که به دانش و مهارت مجهز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در حوزه اشتغال آفرینی تربیت فرهنگی نیروی انسانی در هنرستان‌ها وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است.

میرعبدی گفت: برای تحقق این رسالت، توسعه هنرستان‌ها و تنوع بخشی به رشته‌های مهارتی و فنی با توجه به بازار کار موجود در استان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری بر موضوع توزیع متوازن رشته‌ای نیز تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۲۵ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه در استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

او گفت: تغییر نگرش خانواده‌ها و جامعه نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ضروری است چرا که اکنون اولویت با مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار