۱۰ هزار کشاورز آذربایجان غربی دردوره‌های آموزشی ترویجی مشارکت کردند

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۰ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان در دوره‌های آموزشی، مهارتی کشاورزی در سال ۱۴۰۰ شرکت کردند.

بیتا احمدیان گفت: در سال زراعی جاری آموزش بهره برداران در سطح استان در ۱۰ زیر بخش آب و خاک، حفظ نباتات، دامپزشکی، علوم باغی، علوم دامی، علوم زراعی، محیط زیست و سلامت غذا، معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب وکار‌های کشاورزی، مکانیزاسیون برگزار شد.

او با بیان اینکه تعداد ۴۰۱ دوره در این راستا برگزار شده است، می گوید: این دوره‌ها شامل ۵۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی برای شاغلان بخش کشاورزی اعم از بهره برداران حقیقی، حقوقی، کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی، مددکاران ترویجی و نیز شرکت‌های فنی مهندسی بود.

احمدیان با اشاره به اینکه عملکرد استان نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی به عنوان یکی از دفاتر تخصصی مؤسسه آموزش و ترویج بوده و متولی تمامی آموزش‌های مهارتی بهره برداران است.

او با اشاره به اهداف کلان و بلند مدت مدیریت ترویج کشاورزی، گفت: افزایش دانش، بینش و مهارت بهره برداران و تولید کنندگان، ارتقای بهره وری منابع پایه بخش با توانمند سازی بهره برداران، تربیت نیروی انسانی در سطوح نیمه ماهر، ماهر و استادکاری و سرپرستی برای واحد‌های تولیدی کشاورزی و آموزش‌های مهارتی تک پودمان و پودمان علمی کاربردی از مهمترین سیاست‌ها و اهداف مدیریت ترویج در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی است.

او گفت: آموزش‌های مهارتی در سطح استان با هدف ایجاد، ارتقا و یا ترمیم مهارت شاغلان بخش کشاورزی، علاقمندان ورود به عرصه‌های تولیدی و متقاضیان جویای شغل بر اساس ضوابط و استاندارد‌های آموزشی، برنامه ریزی و اجرا می‌شود وبه افرادیکه دوره‌های مذکور را بگذرانند باثبت در سامانه سابک گواهی دوره‌های مهارتی ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.