حسن مالکی نژاد: پزشک معالج من را از رفتن به جلسات شورا منع کرده بود

عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر قم توضیحاتی در خصوص اتفاقات هفته‌های اخیر شورا داد.

حسن مالکی نژاد گفت: از آن روزی که خدمتگزاری خود را در شورای شهر شروع کردم، در کنار مردم بودم، و با توکل بر خدا و تمهیداتی که داشتم کار را ادامه دادم تا چند ماه پیش که عارضه قلبی برای من ایجاد شد.

عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر قم می گوید:با یک روند کمتری کار را ادامه دادم، اما چندماه گذشته اتفاقات دیگری رخ داد و مشکلات جسمی دیگری بر من عارض شد که مجبور شدم برای ادامه کار از پزشک معالج مشورت بگیرم.

مالکی نژاد گفت:پزشک معالج من را از رفتن به جلسات شورا منع کرده بود و طبق دستور پزشک باید چند ماهی از شورا و محیط پر استرس کاری دوری می‌کردم تا سلامتی خود را به دست بیاورم.

او گفت:در این راستا تصمیم بر این شد مسافرتی را داشته باشم و سلامتی خود را به دست بیاورم، قبل از مسافرت با رئیس شورای شهر تماس تلفنی داشتم و وضعیتم را اطلاع دادم و ایشان نیز سفارش‌هایی را در این تماس با من مطرح کرد.

به گفته عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر قم، بعد از آن نامه‌ای را به نایب رئیس شورای شهر ارسال کردم، بعد از آن هم که از مسافرت برگشتم به موجب قانون با گذشت بیش از ۲ ماه از عدم حضور در جلسه‌های شورا باید عضو علی‌البدل بیاید و من هم می بایست در جلسه علت غیبت خود را توضیح بدهم، البته رئیس کمیسیون‌ها را در جریان گذاشته بودم.

او گفت:جلسه اول که آمدم توضیح دادم، وقتی رئیس شورا هم مطالب خود را توضیح داد، احساس کردم که یک فضاسازی منفی صورت گرفته که گویا از قبل برنامه‌ریزی شده است که رای را به یک طرفی هدایت کند، من هم بر اساس صداقتی که داشتم، توضیحات خودم را برای اعضای شورا ارائه کردم، علت غیبتم و مشکلات جسمی‌ام را گفتم و اعضا رای گیری کردند که ۶ نفر از آن‌ها رای موافق، چهار نفر ممتنع و ۲ نفر نیز رای مخالف دادند.

مالکی نژاد می گوید: این مصوبه شورای شهر و تصمیمی که در خصوص من گرفته شده بود، به شورای حل اختلاف که متشکل از استاندار، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای اسلامی شهر و شورای اسلامی استان است، تحویل شد.

عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر قم گفت:در شورای حل اختلاف توضیحات لازم را با ارائه مدارک از جمله گواهی پزشکی مطرح کردم و موضوع نامه به نایب رئیس شورا و تماس تلفنی با رئیس شورای اسلامی شهر را هم توضیح دادم.

مالکی نژاد گفت: برخی از اعضای شورا در جلسه اول از توضیحات من قانع نشده بودند، اما با بررسی‌هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که غیبت من موجه است و من نیز امضای تمام این اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه خواهان بازگشت اینجانب به شورا هستند و غیبتم را موجه می‌دانند را به شورای حل اختلاف تحویل دادم.

به کفته او  بدون توجه به رای بررسی شده اعضای شورای شهر، متاسفانه اعضای شورای حل اختلاف رای به سلب عضویت اینجانب دادند که البته وظیفه دارم که از آقای شاهچراغی استاندار قم و حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که از حق مردم دفاع کردند تشکر کنم.

مالکی نژاد گفت: از اقشار مختلف مردم، فعالان فرهنگی، بسیجیان، خانواده معظم شهدا، روحانیت و همه کسانی که از این حقیر حمایت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم که در خدمت به این نظام و انقلاب خداوند به ما عنایت کند تا لحظه‌ای که نفس می‌کشیم، برای حفظ ارزش‌ها، خدمتگزار صادقی باشیم.

 عضو شورای اسلامی شهر قم به تشخیص دکتر برای دوری از محیط استرس زا به سفری حدودا سه ماهه رفت و دوشنبه ۲۰ تیر ماه به دلیل غیبت‌های آقای مالکی نژاد در جلسات شورای شهر، در صورت ابلاغ رسمی دبیرخانه شورای حل اختلاف استان به شورای شهر قم، سلب عضویت ایشان اعلام خواهد شد. اما این می‌تواند پایان کار نباشد و در صورت اعتراض آقای مالکی نژاد به رای صادر شده موضوع برای بررسی بیشتر به شورای حل اختلاف مرکزی ارجاع داده شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار