کردستان میزبان اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اواخر تیرماه به میزبانی استان کردستان و شهر سنندج برگزار شود.

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب در دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج گفت: مردمان این دیار همواره در دفاع از مرز‌ها نیز جانفشانی کرده اند و رشادت‌های مردم کردستان در به ثمر رسیدن و حفظ انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: این اجلاس از مهمترین رویداد‌های منطقه است و نقش رسانه‌ها در معرفی آن بسیار پررنگ و تأثیرگذار است و قرار است که در شهر سنندج برگزار شود.

او از ظرفیت‌های آموزش و علمی کردستان گفت: این ظرفیتی است که می‌تواند این استان را تبدیل به قطب آموزشی و همچنین مرکز فقه شافعی تبدیل کند.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در این جلسه گفت: اجلاس وحدت اسلامی در اواخر تیرماه با حضور میهمانانی از اقلیم کردستان عراق و ۴۵ نفر از علمای لبنان برگزار می‌شود.

به گفته مسیحی ۴۰ نهاد در قالب سه کمیته برای برگزاری این اجلاس ساماندهی شده اند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز  در این جلسه گفت: با توجه به این که برای نخستین بار است که اجلاس وحدت اسلامی در خارج از تهران برگزار می‌شود، تمام ادارات و ارگان‌های مرتبط باید در برگزاری شایسته این اجلاس بزرگ تلاش کنند. ‌

حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی درباره این اجلاس و نتایج آن می گوید: این اجلاس پس از سفر رییس جمهور نقش بسزایی در شناساندن بیشتر استان فرهنگی کردستان خواهد داشت.

سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این جلسه گفت: باید در کنار صدا و سیما و رسانه‌های جمعی از ظرفیت فضای مجازی نیز برای تببین و نشر محتوای این اجلاس بهره گرفته شود.

ماموستا رستمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز مهمترین پیام این اجلاس را تقویت وحدت دانست و گفت: نیاز امروز جهان اسلام اتحاد است.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.