معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی زنجان، به پروژه ملاسرا -شفت اشاره کرد و گفت:امسال ۷ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی گفت: ۶ پروژه ملی در راه‌های استان زنجان در حال ساخت است؛ یک پروژه هم به عنوان پروژه استانی ویژه بوده و در مجموع ۷ پروژه در بخش احداث راه‌های استان در برنامه کاری معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی است.

او می گوید: از این تعداد، سه پروژه راه سازی در طارم اجرا می‌شود و پروژه سه راهی طارم به منجیل از پروژه‌های مهم استان زنجان بوده و ارتباط این استان با گیلان را برقرار می‌کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: عملیات اجرایی این پروژه طی سال‌های ۱۳۸۸و ۱۳۸۹ شروع شده و قطعاتی از این پروژه طی سال‌های گذشته از سه راهی سرخه دیزج تا گیلوان و از گیلوان تا آخر حوزه، نزدیک ۴۰ کیلومتری از این محور به بهره برداری رسیده است؛ واریانتی در نقاطی از این محور وجود دارد یعنی مسیر‌هایی حذف و مسیر جدید احداث می‌شود.

اسماعیلی می گوید: محور طارم موقعیت کوهستانی و صعب العبور دارد و در فصل زمستان تردد به سختی انجام می‌شود، از قسمت شرقی محور موجود، مسیر احداثی در حال احداث می‌باشد و  ۱۶ کیلومتر از این قطعه پیمان سپاری شده و اکنون فعال است.

او گفت:  قسمتی هم از این پروژه مربوط به بهسازی است و از روستای ذاکر تا ابتدای این قطعه بوده و در برنامه کاری معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان می‌باشد،  بعد از واریانت، اصلاحات و بهسازی برای پیمان سپاری در دستور کار است.

پروژه ملاسرا شفت ۱۰ کیلو متر در حوزه استان زنجان در دست کار است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، گفت: پروژه ملاسرا -شفت که ۱۰ کیلومتر در حوزه استان زنجان در دست کار است امسال هفت کیلومتر از این مسیر به بهره برداری می‌رسد و مردم می‌توانند از سه راهی سرخه دیزج به سمت درام و چورزق با ایمنی بهتری استفاده کنند.

اسماعیلی می گوید: پروژه کلور- درام به طول ۱۷/۵ کیلومتر بوده و از این میزان نزدیک چهار کیلومتر در سال ۱۳۹۸ آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر هم در دهه ۸۰ به بهره برداری رسیده است.

او گفت: حدود ۶ کیلومتر از این پروژه نیز در حال ساخت است و عملیات ابنیه فنی حدود پنج کیلومتر از محور تمام شده و عملیات زیر سازی و خاکریزی و ادامه کار در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: برنامه امسال معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان این است که حداقل پنج کیلومتر از این ۶ کیلومتر را به مرحله آسفالت رسیده تا مردم بتوانند تا روستای خساره که ارتباط روستایی دارد از این محور استفاده کنند.

اسماعیلی گفت: ادامه مسیر ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر تا انتهای حوزه است که به حوزه استان اردبیل وصل می‌شود و در دست ساخت و اجرا است.

او  می گوید: عملیات خاکبرداری این قطعه امسال انجام می‌شود و عملیات ابنیه برای سال آینده انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.