آیین نمادین طرح تثبیت و جبران یادگیری ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان کردستان روز سه شنبه در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند ژیلا مقبل سنندج برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در آیین طرح تثبیت و جبران یادگیری ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان گفت:  طرح تثبیت و تعمیق یادگیری در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران بخشی از نارسایی­‌ها و کاستی­‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش ­آموزان در دوران بیماری کرونا در تمام مدارس متوسطه اول و دوم استان اجرا می‌شود.

طیب سالاروندیان گفت: این طرح با اولویت مدارس عادی دولتی کم برخوردار، محروم، مرزی، روستایی، عشایری، شبانه روزی و مدارس حاشیه شهر‌ها اجرا می‌شود و تلاش خواهد شد، با اجرای این طرح بخشی از افت تحصیلی رخ داده بین دانش‌آموزان در دوران کرونا جبران شود.

او به نحوه اجرای این طرح در دوره متوسطه اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان که در دروس مختلف نمره قبولی کسب نکرده اند و یا دانش آموزان احساس می‌کنند نمره آن‌ها واقعی نیست، در این طرح شرکت می‌کنند.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان این طرح از ۲۱ تیر آغاز و تا پایان مرداد به مدت ۳۶ ساعت ادامه دارد و در شهریور نیز از دانش آموزان شرکت کننده در این طرح آزمون به عمل می‌آید.

او به تشکیل ۹۰ پایگاه در سطح استان برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار دانش آموز یعنی حدود ۸۰ هزار نفر درس در این طرح شرکت کنند.

سالاروندیان می گوید: پس از برگزاری آزمون در شهریورماه نمرات کسب شده دانش آموزان به عنوان نمره پایانی و جایگزین نمرات خرداد ماه برای آنان لحاظ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.