نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حجاب و عفاف جزو قوانین جمهوری اسلامی است و باید مردم به آن تمکین و قانون را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش زندگی عفیفانه گفت: رضاخان فقط روی چادر و حجاب حساس نبود بلکه تلاش کرد پرچم نبوت و رسالت و ولایتمداری را از دست مردم بگیرد و بر همین اساس دست به ترویج قانون کشف حجاب زد و تلاش کرد مثل آتاتورک دین زدایی کند.

در ترکیه ماموریت آتاتورک به راحتی به نتیجه رسید و پس از کشف حجاب روحانیون هم خلع لباس شدند و پس از آن خط و زبانشان هم تغییر کرد. در ایران این کار صورت نگرفت چرا که نام اهل بیت و نام امام حسین (ع)، دژ‌های محکمی بودند که جلوی این اتفاق را در ایران گرفتند.

 رضاخان می‌خواست که اسلام زدایی کند برای همین دست به اجرای قانون کشف حجاب زد و مردم بر همین اساس از دین دفاع کردند و برخی از بانوان عفیفه سال‌ها از خانه خارج نمی‌شدند یا زیر چادرشان، چادر دیگری به کمر بسته بودند که در صورت رویارویی با ماموران رضاخان بتوانند از چادر دیگری که به کمرشان بسته اند استفاده کنند.

مرحوم بهلول سخنرانی‌های زیادی برای مقابله با کشف حجاب کرد و به همین خاطر دوران تبعید گسترده‌ای حتی در افغانستان را سپری کرد.

 عفت، فقط برای پوشش نیست بلکه باید عفت باطن هم داشته باشیم.

حجاب و عفاف جزو قوانین جمهوری اسلامی است و باید مردم به آن تمکین و قانون را رعایت کنند و ما باید به شدت از دو قطبی شدن با حجاب‌ها و بدحجاب‌ها جلوگیری کنیم.

برخی از بدحجاب‌ها کافر و دشمن نیستند و نباید آن‌ها را مقابل خودمان قرار دهیم و باید با عزت و احترام با آن‌ها رفتار کنیم و با این رفتار‌ها برای تنظیم حجاب آن‌ها و ترغیب آن‌ها به حجاب برتر تلاش کنیم.

 ما نباید در راستای اهداف دشمن برای دو قطبی سازی حجاب و عفاف تلاش کنیم.

در ادارات باید قانون حجاب و عفاف با جدیت پیگیری شود، اما در مجامع عمومی و کوچه و خیابان باید به افراد بدحجاب با محبت و احترام کمک کنیم تا به سمت حجاب برتر تشویق شوند اگر خیرخواهی‌ها اثرگذار نبود در گام آخر باید به سمت امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به واقعه غدیر گفت: ولایت امیر المومنین استمرار ولایت، امامت و نبوت است و این ماموریت از سوی پیامبر به حضرت علی علیه السلام ابلاغ شد.

 در واقعه غدیر، خداوند با زیباترین کلام از زبان پیامبر، همه دین را یک بار دیگر برای همه بازگو کرد و پیامبر با هنرمندی تمام پیام الهی را ابلاغ کرد و از مردم پرسید که آیا فهمیدید که من رسالتم را ابلاغ کردم و مردم هم دو بار اعلام کردند که یا رسول الله پیام شما را دریافت کردیم و حضرت اعلام کردند که حاضران و غایبان پیام من را دریافت کردند و حاضران باید به مکه و مدینه بروند و ولایت امیرالمومنین را تبلیغ کنند.

 تبلیغ و ترویج غدیر، مسئولیتی است که خداوند متعال بر روی دوش شیعیان قرار داده است و یکی از ماموریت‌های پدران و مادران این است که با صبر و حوصله ولایت امیرالمومنین را برای فرزندانشان تبلیغ کنند.

حجت الاسلام شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه هم در این همایش گفت: خودشناسی مهمترین موضوع زندگی انسان است به گونه‌ای که اگر به خودشناسی نرسد نمی‌تواند به هدف خلقتش نایل شود و از حیات انسانی بهره‌مند شود.

 بشر امروز با اینکه بیشترین پیشرفت علمی را دارد، اما در بدترین وضعیت انسانی به سر می‌برد و بسیاری از متفکران کشور‌های جهان اسلام هم درگیر همین موضوع شده اند. بیشترین جنگ ها، قتل ها، طلاق‌ها و خودکشی‌ها و فقیران در کشور‌های اسلامی وجود دارد و دانش غربی به آفتی برای کشور‌های اسلامی تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.