صرفه جویی ۱۴ درصدی برق از سوی مشترکان فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خواستار صرفه جویی ۱۴ درصدی برق از سوی مشترکان استان شد.

حمیدرضا کریمی در دیدار با مدیر برنامه ریزی راهبردی نهاد نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه همه ساله طی بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، شاهد ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق هستیم، گفت: این موضوع ضرورت همراهی و مشارکت تمامی مشترکان برق اعم از اداری، صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری در جهت گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری را دوچندان می‌کند.

او گفت: امسال و با توجه به سیاست‌های اکید دولت و وزارت نیرو، تلاش‌ها معطوف به این است که مشترکان خانگی در ایام تابستان با خاموشی و کمبود انرژی مواجه نشوند.

این مقام مسئول به اعمال برنامه‌های مدیریتی مصرف برق در قالب بسته‌های تشویقی هم اشاره و گفت: مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته و رعایت الگوی مصرف، به ازای هرکیلو وات ساعت مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش در قبض برق آن‌ها اعمال می‌شود و پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از رایگان شدن برق مشترکان کشاورزی همکار در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان امسال خبر داد و گفت: آن دسته از کشاورزانی که از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ در ساعات اوج بار، به مدت ۵ ساعت اقدام به خاموش کردن پمپ چاه‌های کشاورزی خود نمایند، علاوه بر اینکه هزینه برق مصرفی آن‌ها در ۱۹ ساعت باقی مانده شبانه روز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد، مشمول دریافت پاداش‌های تشویقی براساس دستورالعمل‌های وزارت نیرو خواهند شد.

کریمی فرد، همچنین بر نقش موثر علما وجامعه روحانیت در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه برق نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به نفوذ کلام علما، ائمه جماعات می‌توانند نقش کلیدی در تنویر افکارعمومی و فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی داشته باشند.

دکترحمیدرضا گرامی، نیز در این جلسه با اشاره به نقش برق در زندگی مردم استان فارس از اقدامات و گزارش ارائه شده قدردانی نمود و بر همکاری نهاد نماینده، ولی فقیه دراستان فارس در اطلاع رسانی به مردم و مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار