معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : دریافت مجوزها برای پیگیری ورود گردشگران خارجی با خودروی شخصی در حال پیگیری است.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید و نشست مشترک با مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: موانع تسهیل ورود گردشگران با وسیله نقلیه خود احصا شده اما برای تصمیم گیری نهایی موافقت بقیه نهادهای مرتبط را نیاز دارد که در حال پیگیری است.

به گفته او معطلی پیش آمده به دلیل تعدد موضوعات است و این مسئله باید از ابعاد مختلف بررسی و پس از انجام کار کارشناسی تصمیم گیری می شود.

معاون گردشگری کشور با تاکید بر لزوم حمایت از ظرفیت گردشگری آبی در آبادان و خرمشهر گفت : تخصیص تسهیلات لازم برای ساخت و یا واردات شناورهای تفریحی باید پیگیری شود.

این مسئول هماهنگی میان دستگاه های مختلف برای صدور مجوزهای گردشگری آبی راه اندازی تفریحات آبی وکسب و کارهای مرتبط با رستوران های آبی و دریایی را سبب رونق گردشگری آبی در این ۲ شهرستان دانست.

آقای شالبافیان گفت :  انجام این موارد نیازمند هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها به خصوص همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با دستگاه های ذیربط در این خصوص است که به همین منظور قرار است کارگروهی به صورت مشخص موانع فعال کردن گردشگری خرمشهر و آبادان رابررسی و نتایج را انعکاس دهد تا بتوان از این ظرفیت های شهرستان ها استفاده حداکثری کرده و برای اشتغال جوانان در حوزه شهرستان از آن کمک گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.