رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون بیش از ۲۰ هزار قلاده سگ صاحب‌دار و گله در استان علیه بیماری هاری در امسال خبر داد.

مجید همتی گفت : از ابتدای امسال نزدیک دو هزار قلاده سگ صاحب‌دار و گله در استان کرمانشاه علیه بیماری هاری واکسیناسیون شده‌اند، امسال بنا داریم واکسیناسیون را به بیش از ۲۰ هزار قلاده سگ برسانیم.

به گفته رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیش از ۱۷ هزار قلاده سگ صاحب‌دار و گله در استان کرمانشاه علیه هاری واکسینه شدند.

واکسیناسیون سگ‌های گله در استان رایگان است از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ‌های گله درخواست داریم همکاری لازم با اکیپ‌های اعزامی جهت واکسیناسیون سگ‌ها در برابر بیماری هاری را داشته باشند.

واکسیناسیون سگ‌های زینتی و خانگی بهادار بوده و توسط صاحبان آن‌ها با مراجعه به کلینیک‌های دامپزشکی انجام می‌شود.

مهمترین نشانه‌های بیماری هاری در سگ‌ها وجود علائم غیرعادی در رفتار دام مثل ترشح بزاق، گوشه گیری، تمایل نداشتن به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیر قابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسان‌ها را می‌تواند درگیر می‌کند و تاثیر اصلی آن بر روی دستگاه عصبی است که در صورت درگیری، ۱۰۰ درصد کشنده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.