انتقاد شدید کانادا از حضور روسیه در نشست گروه ۲۰

وزیر دارایی کانادا حضور روسیه در نشست گروه بیست را دعوت از آتش افروز به جلسه آتش نشانان توصیف کرد.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا روز شنبه اعلام کرد شرکت روسیه در نشست وزیران گروه ۲۰ در اندونزی «بیهوده» و معادل «دعوت از آتش افروز به نشست آتش نشانان» بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستیا فریلند، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر کانادا که ریشه اوکراینی دارد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما به شدت و به روشنی با حضور مقامات روسیه در نشست های بین المللی مخالفت کردیم.»

نشست وزیران دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه ۲۰ در اندونزی روز شنبه در پی اختلاف بر سر حمله روسیه به اوکراین، بدون بیانیه مشترک پایان یافت.

فریلند از سوی دیگر از تصمیم کانادا برای موافقت با بازگرداندن توربین‌های تعمیر شده خط لوله گاز نورد استریم روسیه به آلمان که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین آن را «غیرقابل قبول» توصیف کرده بود، دفاع کرد و گفت: «هر چند تصمیم گیری در این خصوص بسیار سخت بود، اما تصمیم خوبی بود.»

کانادا همانند سایر متحدان  غربی خود از زمان آغاز جنگ اوکراین طیف گسترده ای از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرده است. توقیف دارایی های اولیگارش های روسی تا محدودیت در داد و ستد اقتصادی از جمله اقدامات اوتاوا علیه مسکو بوده است. 

برچسب ها: کانادا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ تير ۱۴۰۱
اوح پاچه خواری برا آمریکا
آخرین اخبار