نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال از لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تولید کننده تیتانیوم روسیه خبر داد.

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت اعضای اتحادیه اروپا از قرار دادن غول فلزات و تولید کننده تیتانیوم روسیه در لیست تحریم ها خودداری کردند. 

این نشریه با بیان آن‌که ترس از عدم صادرات فلزات از روسیه باعث این اقدام شده نوشت: «فرانسه و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا از تحریم علیه تأمین‌کننده ایرباس به نام VSMPO جلوگیری کردند.»

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا تأکید کردند: گرچه قرار بود صادرات فلزات روسیه نیز در لیست تحریم ها قرار گیرد، اما به دلیل نگرانی از تامین نیازهای شرکت های اروپایی، صادرات تیتانیوم در این لیست قرار نگرفت. 

این شرکت تأمین‌کننده مهم تیتانیوم برای ایرباس اس‌ای، بزرگترین سازنده جت تجاری جهان است. ایرباس که مقر آن در فرانسه است، نیروی کار زیادی را در سراسر اروپا استخدام می‌کند. این شرکت از اتحادیه اروپا خواسته است که از ممنوعیت فروش تیتانیوم روسیه خودداری کند.

مقامات اروپایی بر روی بسته هفتم تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کنند. انتظار می‌رود این بسته که شامل تدابیر جدیدی مانند ممنوعیت فروش طلای روسیه به این بلوک است، اواخر روز پنجشنبه اجرایی شود.

همچنین انتظار می‌رود این بسته شامل تمدید فهرست اقلامی باشد که نمی‌توان آن‌ها را به روسیه صادر کرد. اقدامات جدید همچنین شامل تحریم‌هایی است که چندین شرکت مرتبط با دفاع روسیه را هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جمع خبرنگاران روسِ حاضر در تهران رفتار غرب را دلیل کاهش عرضه گاز به اروپا دانست و اعلام کرد این روند ممکن است همچنان کاهشی باشد.

پوتین پیش‌تر هم گفته بود که قطع ارتباط روسیه با سایر نقاط جهان غیرممکن است و تحریم‌های اعمال شده توسط کشور‌های غربی زمان توسعه روسیه را به عقب برنمی‌گرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۰۱:۴۹ ۳۱ تير ۱۴۰۱
خجسته باد این پیروزی. روزی مولیبدنیوم باشد.
آخرین اخبار