استاندار کردستان گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان به دنبال عملیاتی کردن ایده‌های بزرگ در بخش‌های مختلف استان باشند.

اسماعیل زارعی کوشا در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان در پارک علم و فناوری سنندج ضمن برشمردن توانمندی‌های استان در بخش فناوری‌های نوین گفت:با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند، مراکز علمی و دانشگاهی و مواهب طبیعی می‌طلبد این شرکت‌ها به دنبال انجام و عملیاتی کردن ایده‌ها و طرح‌های بزرگ در سطح استان باشند.

استاندار کردستان حضور شرکت‌های دانش بنیان در جلسات و نشست‌های مرتبط با توسعه این شرکت‌ها، به سبب آشنایی عمیق آنان با مسائل را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت:برگزاری رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) در استان اقدام بسیار ارزنده‌ای است، اما باید سعی شود شفاف‌تر و جزیی‌تر به مسائل خرد و کلان استان ورود کند.

او با بیان اینکه در کردستان مسئله فراوان و مشکلات و چالش‌های جدی در بخش‌های گوناگون کشاورزی، محیط زیست و صنعت داریم، گفت: مدیران و شرکت‌ها راهکار‌های اساسی و بنیانی را در کنار پرداختن به اقدامات خرد فراموش نکنند.

استاندار کردستان همچنین بر ضرورت تغییر دیدگاه دانشگاه‌ها و توجه بیشتر به امر مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: از جمله مسائلی که با رئیس جمهور در سفر به استان مطرح کردیم این بود که اگر لوازم و ابزار‌های لازم برای اشتعال جوانان و فارع التحصیلان دانشگاهی فراهم شود، کردستان ظرفیت و توانایی ایجاد اشتعال برای آنان را دارد.

زارعی کوشا به اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌ها برای شرکت‌ها و حمایت از پروژه‌های دانش بنیان در سطح کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت‌هایی که از این شرکت‌ها صورت می‌پذیرد آنان نیز باید عزم خود را برای تولید محصولات دانش بنیان به منظور صادرات و رفع نیاز‌های کشور جزم کنند.

او به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز به صراحت تاکید کرد که اقلام و کالا‌های مورد نیاز خود که در استان تولید می‌شود، از داخل استان تهیه کنند.

زارعی کوشا گفت: برای ایجاد انگیزه و تحرک در شرکت‌های دانش بنیان دستگاه‌های اجرایی تفاهم نامه‌هایی را برای تولید محصولات و کالا‌های مورد نیاز خود در یک برهه زمانی خاص با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کنند.

استاندار کردستان در ادامه کار رسانه‌ای و تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه‌های مختلف و در جهت معرفی کالا‌های تولید شرکت‌های دانش بنیان را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات و معرفی کالا‌های تولیدی شرکت‌های فناور تنها نباید به رسانه ملی محدود شود، و امروز می‌توانیم با کار رسانه‌ای خوب محصولات تولیدی را به خوبی به مردم در سراسر کشور و در سطح بین الملل معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.