معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش مهاباد گفت: پنجمین دوره مرحله استانی جشنواره کتابخوانی "دانایی، توانایی" در این شهرستان در حال اجراست.

احمد رحمانی با بیان اینکه جشنواره "دانایی، توانایی" یکی از فراگیرترین و با برنامه‌ترین طرح‌های حوزه فرهنگی هنری در آموزش و پرورش کشور است گفت: این جشنواره تلاش می‌کند به صورت علمی و اصولی، دانش آموزان را با یار مهربان و پرسود خود همدل و همراه کند.

وی گفت: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی، آشتی دادن دانش‌آموزان با کتاب، ارتقای سطح سرانه مطالعه در کشور و غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب شناخت، آموزش و فرهنگ سازی در مدارس است.

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش مهاباد با بیان اینکه امسال پنجمین سال اجرای این جشنواره است، گفت: جشنواره "دانایی توانایی" در قالب یک جشنواره رسمیت یافته و شبیه مسابقات فرهنگی هنری هر سال به استان‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

رحمانی در خصوص تعداد دانش آموزان راه یافته به این مرحله گفت: از بین دانش آموزان متوسطه اول تعداد ۶ نفر و تعداد ۵ نفر نیز از دوره متوسطه دوم در این آزمون شرکت داشته اند که منتخبان آن در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: برگزیدگان و منتخبان این مرحله از جشنواره به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.