سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تغذیه‌ رایگان با پوشش حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز از مهر امسال خبر داد.

صادق ستاری فرد گفت: طرح تغذیه رایگان که شامل شیر، نان غنی شده با ویتامین D و روی می‌شود با پوشش حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز از مهر امسال اجرا می‌شود.

ستاری فرد از تخصیص مبلغ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به این موضوع خبر داد و گفت: با توجه به این که بخش زیادی از دانش آموزان یعنی حدود سه تا پنج میلیون دانش آموز در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و حاشیه شهر‌ها هستند و باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند؛ بنابراین نیاز مالی ما بیشتر از مبلغ تخصیص داده شده است.

او گفت: در تلاشیم که اجرای این طرح را به صورت مشارکتی با برخی نهاد‌ها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی از مهر امسال شروع کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اجرای پایلوت این طرح در استان سیستان و بلوچستان و استان البرز خبر داد و گفت: ما حدود ۷۵ هزار دانش آموز را به صورت آزمایشی تحت پوشش قرار داده ایم.

او افزود: از مهر امسال حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش برنامه تغذیه‌ای رایگان شامل شیر رایگان، نان غنی شده با ویتامین D و روی قرار می‌گیرند و در کنار آن، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به خصوص برای دختران دنبال خواهیم کرد.

ستاری فرد گفت: اولویت ما دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دانش آموزان مناطق عشایری، روستایی، مرزی و حاشیه شهر هستند. طبق برآورد‌هایی که داشتیم به عدد پنج میلیون دانش آموز رسیدیم؛ اما تحقق این عدد بستگی به پوشش اعتباری و پشتیبانی اشخاص حقیقی و حقوقی از طرح دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خدا کنه اینم مثل وعده های قبلی دروغ نباشه یا مثل چندسال پیش که شیر میدادن که سه ماه اول سال نمیدادن سه ماه اخرسالم نمیدادن میموند این وسط سه ماه بعد میگفتن یک سال شیر رایگان دادیم حالا بودجش کجا هزینه میشد وخدا عالمه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
فقط جنوب شهرا
Netherlands
علیرضا
۱۳:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
تغذیه رایگان سرطان زا
آخرین اخبار