نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد؛

اهمیت کار ائمه جماعت در مراکز آموزش عالی

پورذهبی گفت: از آنجا که امامان جماعت با دانشجویان ارتباط دارند باید خود را به علم روز مجهز کرده و با مطالب و داشته‌های نو نسبت به جذب دانشجویان اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در نشست با ائمه جماعت دانشگاه‌های کردستان گفت: کار امامان جمعه و جماعت، کار پر برکت و مملو از معنویت است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گغت: سه خصوصیت مهم باید در نماز دیده شود که یکی بجا آوردن نماز در اول وقت است و به تاخیر انداختن نماز از مصادیق سبک شمردن نماز بوده و مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

او اقامه نماز به جماعت و حضور قلب را از دیگر خصوصیات آن برشمرد و گفت: نماز جماعت یکی از با فضیلت‌ترین عبادات شمرده شده است و هرچقدر نماز با حضور قلب بیشتری خوانده شود نماز از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و توفیق عمل صالح فزونی می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه نماز در دانشگاه را بستری مناسب برای ترویج بیشتر نماز در جامعه دانست و به اهمیت کار ائمه جماعت در مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: از آنجا که امامان جماعت با قشر دانشجو مراوده و ارتباط دارند باید خود را به علم روز مجهز کرده و با مطالب و داشته‌های نو نسبت به جذب دانشجویان اقدام کنید و ضمن برقراری ارتباط دو سویه، تنها به اقامه نماز اکتفا نشود.

او می گوید: متدین بودن جوانان را از روی ظاهر و پوشش نمی‌توان تشخیص داد و دانشگاهیان و دانشجویان افرادی متدین، باایمان و دیندار هستند و نباید نگاهی غیر از این به آن‌ها داشت.

 سعه صدر بالا و پرهیز از طولانی کردن مطالب و نیز ارائه مطالب جذاب و به روز از دیگر توصیه‌هایی بود که نماینده ولی فقیه در کردستان به ائمه جماعت دانشگاه‌ها داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار