رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح "ترویج مشاغل خانگی" موفق شد زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کند.

آقای رضایی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که کمتر از ۲۰ درصد بودجه آن از طرف دولت تامین می‌شود و دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ است.

وی افزود: این نهاد یکی از مراکز مهم در آموزش و تربیت نیروی متخصص در سطح استان است و دارای ۶ مرکز آموزش کوتاه مدت در سطح استان است که ۲ مرکز در شهرکرد و در هر یک از شهرستان‌های بروجن، لردگان، فارسان و سامان یک مرکز فعال در زمینه آموزش دارد.


بیشتر بخوانید


رضایی ادامه داد: جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است و آغاز فعالیت این نهاد با مشارکت در مدیریت دانشگاه بین سال‌های ۵۹ تا ۶۱ همراه بود و امسال این نهاد با شعار "جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران" به استقبال از چهل و دومین سالگرد تاسیس می‌رود.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توانایی این نهاد در برگزاری هفت هزار عنوان دوره در قالب ۹ دپارتمان گفت: آموزش‌های کاربردی این واحد، تاثیر بسزایی در جذب دانش‌پژوهان این واحد در بازار کار داشته است.

رضایی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح "ترویج مشاغل خانگی" که در ۹ استان به صورت آزمایشی اجرا شد، موفق شد زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کند.

رضایی ادامه داد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح "کار مشترک" زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر و با اجرای طرح "توانمندسازی زنان سرپرست خانوار" موجب اشتغال ۷۷ نفر را ایجاد کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به فارغ التحصیلی بیش از سه هزار و ۶۰۰ دانشجو از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و ارشد مشغول تحصیل هستند که در سال تحصیلی جدید هشت رشته به مجموعه رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

وی به چاپ کتاب به عنوان شاخه مهمی دیگری از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های آمورش زبان انگلیسی با عنوان "هشت" در این نهاد تهیه شده است، که نقش مهمی در زمینه بومی‌سازی آموزش زبان انگلیسی در کشور دارد و این کتاب موفق به رعایت تمام استاندارد‌های جهانی در زمینه آموزش انگلیسی شده است. 

رضایی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در زمینه ایجاد اشتغال عملکرد خوبی داشته و به‌جز ۶۰ نفر نیروی شاغل تمام وقت این نهاد حدود ۲۰۰ نفر به عنوان مدرس، پژوهشگر، خبرنگار و پرسشگر به صورت پاره وقت با جهاد دانشگاهی استان همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار