محمد اسلامی گفت: ایران پذیرفت که فعالیت‌های غنی‌سازی را محدود کند تا اعتمادسازی به‌وجود آید، اما غربی‌ها به این محدودیت‌ها پایبند نبودند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران در جمع خبرنگاران گفت: خیلی مهم است مردم ایران و مسئولان حافظه تاریخی خود را بروز کنند. ۲۰ سال است که کشور‌های غربی به جمهوری اسلامی اتهام می‌زنند که «شما در حال ساخت بمب اتمی هستید.» و هر روز یک جا را آدرس می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر تاریخ را مرور کنیم می‌بینیم که به‌طور مرتب ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دادند و علیه ما قطعنامه صادر می‌کردند.

محمد اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال است همه دولت‌های گذشته با غربی‌ها مذاکره کرده‌اند افزود: حاصل این مذاکرات سند برجام بود، این در حالی است که غربی‌ها همان اتهامات گذشته را در قالب اسناد ربوده‌شده و مکان‌های ادعایی تکرار می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اساس پذیرش جمهوری اسلامی ایران در برجام این بوده است که رفع اتهام شود و اعتمادسازی کند. ایران محدودیت‌ها را پذیرفته است که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند و ظرفیت و سرعت حرکت خود را کاهش دهد تا این اعتمادسازی به‌وجود آید، اما غربی‌ها به این محدودیت‌ها پایبند نبودند. جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌های تشدیدشده را برای رفع این اتهام پذیرفته است.

وی تأکید کرد: دوربین‌های برجامی در مراکز هسته‌ای ایران برای رفع این اتهامات نصب شد؛ اگر قرار است این اتهامات پابرجا بماند دلیلی ندارد که دوربین‌های برجامی (فراپادمانی) روشن بماند! این دوربین‌ها را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پلمب کرده است و در تأسیسات نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: در غنی سازی ۶۰ درصد اهداف جمهوری اسلامی ایران مکتوب است و ما با نظارت خود آژانس غنی سازی ۶۰ را آغاز کردیم.

محمد اسلامی بیان کرد: در این بین لفاظی‌هایی هم صورت می‌گیرد، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در فعالیت‌های هسته‌ای پنهانکاری نداشته است ضمن اینکه در غنی‌سازی اورانیوم نیز بدون هماهنگی آژانس کاری انجام نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: همه زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران با هماهنگی آژانس و تحت نظارت این سازمان بوده است. کسی تصور اشتباه نکند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همین الآن بر اساس ضوابط پادمانی در همه مراکز اتمی ایران مستقر است.

وی تصریح کرد: دوربین‌های فراپادمانی یا به‌اصطلاح برجامی به توافقنامه برجام ربط دارد اگر غربی‌ها به این توافقنامه برگشتند و وقتی اطمینان حاصل کردیم شیطنتی انجام نمی‌دهند برای این دوربین‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
آقای اسلامی عزیز مواظب این رافائل گروسی باش که قاتل است و دانشمندان ما را به اسراییل فروخته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هرچه پوتین بگه! فقط!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
همه دوربین ها رو اتیش بزنی
ما باید از امامان خودمون درس بگیرم که مذاکر با دشمن حرام هست
کسانی که خیانت کردن به کشور و مذاکر درست کردن واسه ملت ایران و باعث شد عمر ۸ سال ما به باد هوا تبدیل بشه
باید اعدام شون
۸ سال سر به سر مردم گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
خودتون می گیرد فرا پادمانی. فرا پادمانی یعنی چیزی که تو قانون نیست و روی هیچ کس اعمال نمیشه. پس این مسأله را علیه خودتون و به نفع دشمنان به صورت یک قانون در میارید. نظارت فرا پادمانی هیچ وقت نباید اعمال بشه.اگه برای دیگران اعمال نمیشه برای ما هم نباید اعمال بشه. این یعنی سازش ما در مقابل زیاده خواهی دشمنان .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
فراپادمانی یعنی چه؟
لطفا با ذکر منبع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
به درک!! حالا ارزش دلار میاد پائین و ریال میره بالا!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
شماها تقوا ندارین و اگر تقوا میداشتین هیچ وقت فرمایش امام رو فراموش نمیکردین که آمریکا شیطان بزرگ است و دارد شمارو دور می‌زند و شماها هم دل خوش کردین به جیب آمریکایی‌ها. باید محکم پیش برین و غنی سازی رو به صد درصد برسانید تا لرزه بیفته به اندام دشمنان و اون وقت خودشان التماس کنند نه اینکه شما از این میز به آن میز و ازین کشور به آن کشور به دنبالشان بدوید.بفرموده رهبری باید قوی شویم و بسسسس..همانطور که در عرصه نظامی قوی شدیم که ابرقدرتی مثل روسیه میاد و پهپاد میخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
اگه دوربین لازم نداری ببرم برای گاوداری نصب کنم و بعد روشن کنید تا غربی ها بهانه نگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
چرا باید دوربین‌های فرا پادمانی باشن باید همه دوربین‌ها جمع شن چقدر میخواهین به شغال باج بدین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
ما که دیگر نه سقفی برای خوابیدن داریم و نه نانی در سفره.مرگ هم حق مسلم ماست.درود بر مسؤلان ایران خوب کشور را نابود کردید.احسن و تبارک الله. ماشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
احمد_ر
۱۹:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
آیا رویه واکنش غربیها و آژانس بین‌المللی اتمی تغییر میکند یا دست از شیطنت و همکاری با جرسومه فساد آدمکشی وترور ،رژیم صهیونیستی بر خواهد داشت که منتظر بازشدن پنجره صداقت از طرف آنها باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
حالا که تحریمها را خوردید دیگر چه اصراری دارید برجام را زنده نگه دارید تاسیسات خود را چندین برابر برای نیروگاه‌های بیشتر و راکتورهای اتمی بیشتر افزایش دهید از هیچ احدی هم نترسید ،کوتاه آمدن از خواسته خود را دشمن نشانه ضعف و ترس میبیند.
Germany
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
اگر قرار باشد هم نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته باشیم و هم انگ های این سازمان بر برنامه هسته ایی ایران وارد باشد ، معنای آن این است که هم «چماق را می خوریم و هم پیاز را» اصلا چرا سه ده مردم شریف ایران باید زجر بکشند به چه مناسبت باید تحت شدیدترین تحریم ها باشند ؟ قرار بوده با این هم فشار و بیچارگی چه چیزی نصیب مردم ایران شود ؟ اگر قرار است بازدارندگی داشته باشیم پس چرا لقمه را دور سرمان می چرخانیم یک نگاه به برنام هسته ایی پاکستان در ده هفتاد میلادی بیندارید ! و یا به برنامه کره شمالی ، برای کدام دستاورد کشور به این وضعیت رسیده ؟ اصلا نتیجه کار چه زمان مشخص می شود ؟ صنعت هسته ایی با حالت کج دار و و مریض بدرد هیچ کشوری نمی خورد . در طی این مدت که فشار بر کشورمان از همجوانب بوده است فقط بک حرف درست حسابی را آقای دکتر کمال خرازی بیان فرمودند که بلافاصله همه گفتند نه ما برنامه مان صلح آمیز است ، خوب اگر اینطور است برای چه شکاف طبقاتی در ایران پیش آمده است برای چه بک عده ایی آنقدر خورده اند که از گلویشان بیرون زده و یک گروه کثیری به فقر و فلاکت افتاده اند ، آنقدر سرگرم برجام و این برنامه نیم بند هسته ایی شده ایم که تمام جنگلهای شمال تبدیل به ویلا برای مرفعین بی درد شد و حتی چپاولگران رحم به یک سنجاب ایرانی هم نمی کنند مردم ایران درک نمی کنند که شما از چه می ترسید ، دشمن که همه بلایی سرمان آورده است ، معطله چه مانده ایم؟ شاید منتظر هستید با بک بمب هسته تمامآ کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
افرین مدیر لایق وقاطع لطفا غنی سازی را به سطح ۹۰ برسانید تا دهان یاوه سریان نیز پلمپ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
افرین اینو میگن قاطعیت با دسمن نفهم باید اینکونه رفتار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
دوربینها را بکنید بیاندازید دور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
انقدر سنگ آژانس را به سینه نزنید.
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
یک جمله برجام بی برجام
آخرین اخبار